خبرگزاری کار ایران

جهانگیر شاهمرادی خبر داد:

تحقق 21 هزار اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت البرز

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۲۶۵

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز، گفت: 21 هزار اشتغال خالص و جدید تا پایان سال‌جاری در بخش صنایع، معادن و تجارت استان، محقق می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جهانگیر شاهمرادی عصر امروز در نشست خبری با اشاره به گستره سازمان در بخش صنعت، اظهار داشت: صدور مجوز، دریافت مصوبات تسهیلات، وام‌ها، مراحل دریافت پروانه بهره برداری و تسهیل و رفع موانع تولید کارخانجات صنعتی و تولیدی، قسمتی از وظایف سازمان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، افزود: در این ارتباط تلاش می کنیم علیرغم کمبودهای ناشی از تحریم، اثرات مخرب فشار اقتصادی به تولید کنندگان و کارخانه‌های صنعتی کاهش یابد.

وی با اشاره به بخش معدن، گفت: 85 درصد معادن البرز را شن و ماسه شامل می شود اما در این حوزه چالش‌های زیادی مانند آلودگی زیست محیطی و آلودگی هوا، باعث شده که طرح‌ها برای اکتشافات معادن جدید نیز در دستور کار قرار گیرد ولی با برداشت‌های غیر مجاز در معادن برخورد قضایی و جدی می‌شود.

 شاهمرادی تصریح کرد: در بخش تجارت، حجم وسیعی از کارهای صنعت را هم شامل می شود.

این مسئول البرزی با یادآوری اینکه چالش‌هایی نظیر ورود مواد خام از خارج کشور، صادرات محصولات به خارج، تسهیلات و آموزش از دغدغه‌های اصلی است که واحد صنعتی با آن مواجهه هستند، خاطر نشان کرد: استان البرز در ارتباط با میزان پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی تجهیزات صنایع، رتبه دوم کشور را کسب کرده و ارتقا این رتبه با جدیت دنبال خواهد شد

شاهمرادی ادامه داد: 21 هزار شغل در حوزه صنعت و معدن در سال جاری تعریف شده که در دستور کار قرار دارد و این اشتغالزایی با توجه به رکود بازار و مشکلات اقتصادی، در بازار کار رقابت ایجاد می کند بنابراین تلاش می کنیم سهم اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت تا پایان سال، محقق شود.

وی گفت: حوزه صنعت، اهمیت بسیار زیادی دارد که اگر سازماندهی شود و مورد رضایت مردم باشد، حوزه بسیار خوب و دارای اهمیتی خواهد بود.

این مدیر استانی ادامه داد: مهمترین چالش های واحدهای صنعتی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح می شود. این کارگروه با مدیریت استاندار، هدایت می شود. بنابراین واحدهای صنعتی و پرونده‌ها به گروه کارشناسی ارجاع و بعد از آن به این کارگروه منتقل شده تا مشکلات آن‌ها برطرف شود.

وی گفت: برخی مصوبات پذیرفته شده بعد از طی مراحلی به بانک ارجاع می‌شود که شاید آن مصوبه به دلیل وثیقه بانکی یا مواردی دیگر انجام نشود و در سال جاری حدود 151 مصوبه که برای مشکلات واحدهای صنعتی بود، انجام گرفته است و تمام مصوبات دو سال‌ گذشته، تک به تک نظارت خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز، اضافه کرد: هیچ گزارشی مبنی بر اینکه واحد صنعتی تسهیلاتی دریافت کرده و در جای دیگر هزینه کند، ارسال نشده و تمام اعتبارات در جای خود، هزینه شده است.

 شاهمرادی به اصناف استان اشاره و عنوان کرد: یکی از اهداف مهم، تعامل بین اصناف با بخش خصوصی  است لذا تلاش می شود با راهبرد آنان، مشکلات واحدهای صنفی به درستی برطرف گردد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: حجم وسیعی از خدمات سازمان به تولید کنندگان کالاهای صنعتی و تولیدی ارتباط دارد که نظارت بر این بخش بسیار حائز اهمیت است.

شاهمرادی تصریح کرد: با وجود گسترده بودن وظایف سازمان، ولی مجموعه کارمندان رسمی و قرار دادی این سازمان 280 نفر است لذا این حوزه بسیار با اهمیت بوده و قصور و کوتاهی در این موارد باعث وجود مشکلات زیادی برای مردم می‌شود.

شاهمرادی با عنوان اینکه درصدد تهیه بانک اطلاعاتی واحدهای تولیدی هستیم، اظهار داشت: مقرر شده تا پایان ماه جاری کل واحدهای دولتی و خصوصی صنعتی استان البرز مورد بازدید و بررسی قرار گیرد.

شاهمرادی با بیان اینکه فردا واحدهای نمونه و برگزیده صنعتی و تجاری استان البرز به مناسبت روز صنعت معرفی خواهند شد، گفت: این مراسم در موسسه علوم دامی راس ساعت 10 صبح برگزار می شود و واحدهای برتر در سطح ملی در این روز حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز