خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

طاعون دامی برای مردم خطری ندارد/ مشاهده 10 مورد تلفات دامی در منطقه

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۰۱۴

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: طاعون دامی با طاعون انسانی تفاوت دارد و این بیماری برای انسان خطری ندارد و واگیردار نیست.

حسین رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: طاعون دامی با طاعون انسان متفاوت است و این بیماری به هیچ عنوان قابل انتقال به انسان نیست.

رشیدی افزود: بیماری p.p.r یا بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک، بیماری مشترک بین انسان و دام نیست و مردم کرمان نگرانی سلامتی خود نباشند.

وی گفت: به دلیل حساسیت این بیماری ما هر سال تمامی دام ها اهلی منطقه بافت را مورد واکسیناسیون قرار می دهیم.

رشیدی اظهارداشت: تاکنون 10 مورد لاشه تلفات دام‌های وحشی توسط نیروهای دامپزشکی در منطقه مشاهده شده که اداره کل دامپزشکی با اعتباراتی که در اختیار دارد محل آبخوری این دام ها را ضد عفونی کرده است.

رشیدی افزود: در منطقه پارک وحش حفاظت شده در شهرستان بافت، تعداد 4000 راس از گونه‌های وحشی نوشخوار کننده کوچک مانند بز، قوچ و میش در وسعت 180 هزار هکتار در این منطقه نگهداری می‌شود.
 
 وی گفت: علاوه بر نشخوارکنندگان حیاط وحش در بخشی از این پارک به وسعت 40 هزار هکتار نیز دام های عشایر و روستاییان نگهداری می‌شوند که به علت خشکسالی که در طی سالجاری به وجود آمده، دام های حیات وحش از مناطق زندگی خود خارج شده‌ و به مناطق روستایی نزدیک شدند و تماس بین دام اهلی و وحشی زیاد شده است.

رشیدی در پایان افزود: بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک تاحدود زیادی کنترل شده است و نگرانی نسبت به شیوع آن وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز