خبرگزاری کار ایران

سیروس شفقی، مطرح کرد:

اجرای پروژه متوقف شده مرکز بهداشت در خط ۴ حصار کرج/طرح بازآفرینی شهرهای اقماری کرج تدوین شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۵۷۳

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج تاکید کرد: شهرداری و اداره راه و شهرسازی نسبت به اجرایی شدن پروژه احداث مرکز بهداشت در خط ۴ حصار کرج، وارد میدان شوند.

به گزارش ایلنا، سیروس شفقی امروز در اولین جلسه «ستادبازآفرینی پایدار شهری شهرستان کرج» در سالجاری که با حضور سرپرست شهرداری کرج و جمعی از مدیران شهری مناطق در محل فرمانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن پروژه مرکز بهداشت در محل خط 4 حصار کرج، اظهار داشت: ارتقا مراکز بهداشت و درمان به ویژه در محلات و مناطق حاشیه نشین شهری بسیار حایز اهمیت بوده و طرح مذکور نیز خاصه بمنظور افزایش و بهبود سرانه های بهداشتی و درمانی به تصویب رسیده است.

وی در رابطه با به انجام رسیدن این طرح؛ بازه زمانی 10 روزه نیز تعیین کرد تا در این مدت، مقدمات طرح و عملیات اجرایی آن با همکاری راه و شهرسازی بمنظور اختصاص زمین و تزریق منابع مالی از سوی شهرداری کرج آغاز شود و این طرح پس از مدت ها تعویق و توقف به مرحله اجرا برسد. 

فرماندار کرج در محور دیگری از این نشست شهری با اشاره به اهمیت بازآفرینی بافت های فرسوده در مناطق شهری تصریح کرد: طرح بازآفرینی شهری یکی از بزرگترین برنامه های شهری است که اگر همه دست به دست هم دهیم و اهداف را دنبال کنیم، می توان تحول عمرانی بزرگی را در ستاد بازآفرینی در تاریخ رقم زد و افق ترسیم شده برای احیاء 2 هزار و 700 محله در بیش از 500 شهر را محقق کرد.

شفقی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری بدنبال ارتقا وضعیت و شاخص های برخورداری ساکنان این مناطق هستیم، گفت: اجرای این طرح مهم شهری و احیا بافت های فرسوده شهری منوط به همکاری تمامی دست اندارکاران حوزه شهری و جدیت بیشتر در کار است.

معاون استاندار با اشاره به نگاه دولت و اهتمامی که در احیا و بازسازی بافت های فرسوده وجود دارد تصریح کرد: همه ما بعنوان کارگزاران دولت باید با عزم جدی، اهداف دولت را با جدیت دنبال کنیم.

فرماندار کرج ادامه داد: بازدید های دوره ای از پروژه های در دست احیا باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار با تاکید بر اینکه دستگاه های برنامه های خود را در بازسازی بافت های فرسوده ارایه دهند؛ افزود: طبق قانون برنامه ششم توسعه، هر دستگاه موظف است 30 درصد از اعتبارات شهری و سهم آورده خود را به اهداف طرح بازآفرینی شهری اختصاص دهد و نحوه اجرای این قانون پایش و در نهایت گزارش کم کاری ها از سوی مسولان شهرستانی به مدیران استانی اعلام خواهد شد.

شفقی با اشاره به حمایت‌های فرمانداری کرج از اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری افزود: دستگاه‌ها اگر پروژه های مرتبط با طرح بازآفرینی شهری به کمیته برنامه ریزی شهرستان ارایه دهند، مازاد آن تزریق مالی انجام خواهد شد و به نوعی از سرفصل اعتبارات عمران شهری هم شاهد افزایش سهم منابع اعتباری خواهیم بود که با اجرایی شدن این مهم، علاوه بر تحقق سیاست‌های بازآفرینی در شهرستان، هر دستگاه می‌تواند یک پروژه ارایه دهد و در کنار آن شاهد 4 برابر شدن سهم اعتبارات در این بخش باشیم که این امر خود تحول عظیمی در احیا بافت های فرسوده شهری ایجاد خواهد کرد لذا، دستگاه‌ها باید از این فرصت استفاده کنند.

فرماندار کرج با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی گفت: سیاست‌های شهرداری، سیاست‌های خوبی است اما ما نمی‌توانیم بگوییم که فقط کرج ظرفیت دارد و شهرهای اقماری این پتانسیل را ندارند، بنابراین مدیران شهری باید از ظرفیت بخش خصوصی در شهرهای اقماری نیز برای احیا بافت های فرسوده بهره مند شوند.

وی همچنین بیان کرد: هر شهرداری در هر منطقه یک پروژه شهری را در برنامه ریزی های خود قرار دهد تا شاهد جذب سه برابری اعتبارات باشیم.

شفقی با اشاره به اهمیت نقش دفاتر تسهیل گری تصریح کرد: اقدامات جزیره ای همواره باعث بروز مشکلات می شود و باید از هم افزایی صاحب‌نظران امر در این دفاتر بهره لازم را برد.

فرماندار کرج برگرفتن ضرورت خروجی مناسب از جلسات تاکید کرد و گفت: کارشناسان امر در ستاد بازآفرینی شهری با توجیه کامل در جلسات شهرستانی حضور پیدا کنند تا شاهد ماحصل و نتایج مطلوبی از این جلسات باشیم.

معاون استاندار بر ضرورت تهیه و تدوین طرح های بازآفرینی درشهرهای کمالشهر، محمدشهر، ماهدشت و گرمدره توسط شهرداران این مناطق تاکید کرد.

گزارش شهرداری کرج درباره پروژه های اجرایی سال 96 و برنامه های پیشنهادی سال 97، طرح گزارش دانشگاه علوم پزشکی در اجرای پروژه محله خط چهار حصار کرج و محمدشهر، بررسی روند صدور مجوزهای دفاتر تسهیل گری در محدوده شهرهای شهرستان کرج، اعلام گزارشی از اقدامات اجرایی در خط چهار حصار کرج و فعال‌تر شدن کارگروه های تخصصی چهارگانه ستاد بازآفرینی شهرستان کرج از جمله محورهای این جلسه بشمار می رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز