خبرگزاری کار ایران

سیروس شفقی، مطرح کرد:

رسانه‌ها مردم را نسبت به موضوع قانون مجازات جایگزین حبس آگاه کنند/لزوم بسترسازی مناسب اجرای طرح در کرج

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۸۹۰

در نشست ویژه با حضور فرماندار ویژه شهرستان کرج، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، روند اجرایی شدن قانون مجازات جایگزین حبس بررسی شد.

به گزارش ایلنا، سیروس شفقی عصر امروز در جلسه "هماهنگی اجرای قانون مجازات جایگزین حبس" که با حضور مهدی جوهری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اداری شهرستان کرج در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، اظهار داشت: قانون جایگزین حبس باعث کاهش آمار ورودی جرایم غیرعمد به زندان‌ها خواهد شد و از این حیث اجرایی شدن آن بسیار حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در قانون، مجازات و اشد تنبیه افراد شرور به عنوان جرایم سخت شناخته شده، افزود: قانون مجازات جایگزین حبس نیز  درباره جرایم جزیی، یکی از بهترین راهکارها است که در کشور به تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است.

فرماندار ویژه شهرستان کرج همچنین با اشاره به اینکه تا پیش از این قانون خاصی در این زمینه وجود نداشت، افزود: با پیش‌بینی این طرح در قانون مجازات اسلامی و ساز و کارهایی که در چارچوب قوانین به این منظور دیده شده است، باید بسترهای اجرای آن هر چه سریعتر در شهرستان کرج ایجاد شود.

شفقی با تاکید بر اینکه اجرایی شدن این قانون در تمام مراحل اعم از مراقبت، کنترل و نظارت با هماهنگی بین دستگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع تنویر افکار عمومی و آگاه‌سازی جامعه را خاطرنشان و تصریح کرد: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی جزییات قانون جایگزین حبس باید به میدان بیایند و آنچه را که مقنن در این زمینه مقرر کرده است به اطلاع و آگاهی مردم برسانند.

وی افزود: این مهم در راستای تحقق منافع عمومی و آشنا کردن هر چه بیشتر مردم نسبت به مفاد قانونی امری ضروری به شمار می رود.

فرماندار کرج همچنین با اشاره به آمار اعلام شده از سوی دستگاه قضایی استان در خصوص تعداد جرایم احصاء شده در جایگزین حبس بیان کرد: تا اکنون 136 مورد مجازات جایگزین حبس شناسایی شده که در نوبه خود رقم قابل توجهی است.

وی بیان کرد: دستگاه های شهرستان،ظرف مدت یک ماه ظرفیت پذیرش افراد مشمول اجرای این طرح و نوع خدمت مورد نیاز را نیز احصا و اعلام کنند.

فرماندار کرج در ادامه با تاکید بر ابلاغ نامه هیات وزیران، معاون اول رییس جمهوری و وزیر کشور در این رابطه بیان کرد: جزییات و روند اجرایی شدن این قانون،طبق مفاد الحاقی، مشخص شده است و کلیه دستگاه ها با اشراف به ابلاغیه در زمینه اجرایی شدن این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

شفقی با قدردانی از جدیت دستگاه قضا نسبت به اجرایی شدن این طرح گفت: اگر قانون مجازات جایگزین حبس هر چه سریع‌تر اجرا شود، شاهد تحکیم بنیان خانواده‌هایی خواهیم بود که یکی از اعضای آن به دلیل شرایطی خاص و ناخواسته مرتکب جرمی غیر عمد و جزیی شده و حتی نجات یک نفر از جامعه نیز کار بزرگ و ارزشمندی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز