خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد:

هشدار به کشاورزان متخلف/ ممنوعیت آتش‌زدن کاه و کلش

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۴۳۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: سوزاندن کاه و کلش جرم است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حسینعلی ابراهیمی گفت: بر اساس مواد قانونی ۲۲ و ۳۳ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده ۶۸۸ مجازات اسلامی آتش زدن کاه جرم تلقی می‌شود و قاضی می‌تواند فرد خاطی را بدلیل تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی هوا به حبس یا جزای نقدی محکوم کند.
 
وی با بیان اینکه گروه‌هایی از شبکه‌های بهداشت، فرمانداران و جهاد کشاورزی سال گذشته برای گشت، کنترل و جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش در استان تشکیل شد، افزود: فعالیت این گروه‌ها کافی نیست.
 
ابراهیمی گفت: آتش زدن کاه و کلش به دلیل کشت دوم برنج مرسوم شد و برای محیط زیست و سلامت مردم بسیار مضر است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از کشاورزان استان خواست برای حفظ خاک و جلوگیری از آلودگی محیط زیست، از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود به ویژه در محدوده شهری و سکونتگاه‌ها خودداری کنند.
 
وی افزود: با وجود اطلاع رسانی‌های قبلی، گفتگوی چهره به چهره با دهیاران و برگزاری کلاس‌های آموزشی، سال گذشته باز هم برخی کشاورزان کاه و کلش باقی مانده مزارع را آتش زدند.
 
وی گفت: گشت‌های نیرو‌های یگان این اداره در فصل برداشت محصولات کشاورزی فعال و با کشاورزان خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز