خبرگزاری کار ایران

ارتقایی مطرح کرد:

لزوم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌ها برای مقابله با کانون ریزگردها/ تشکیل کارگروه تخصصی برای احیای تالاب صالحیه

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۰۴۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بر لزوم هماهنگی همه‌جانبه دستگاه‌ها برای مهار و مقابله با کانون های ریز گرد در استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، خسرو ارتقائی در جلسه کمیته مهار گرد و غبار البرز، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته برخی مناطق اشتهارد و نظرآباد جزو کانون‌های گرد و غبار استان محسوب می‌شود که از بین رفتن تالاب صالحیه در نظرآباد این امر را تشدید می‌کند.

وی افزود: از آنجایی که تالاب صالحیه کارکرد خودش را به‌عنوان یک تالاب از دست داده و به‌عنوان یکی از کانون‌های انتشار ریزگرد تلقی می‌شود در این راستا مقرر شده همه دستگاه های مرتبط نظرات کارشاسی را در مورد تالاب صالحیه ارائه دهند.

ارتقائی تصریح کرد: در راستای مدیریت بهتر این پدیده باید کارگروه تخصصی  احیای تالاب صالحیه با مدیریت اداره کل محیط زیست و شرکت آب منطقه ای و اداره کل جهاد کشاورزی در استان برای حل این معضل تشکیل شود.

وی همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی را در رفع پدیده ریزگردها موثر دانست و گفت: دستگاه های اجرایی باید همکاری مسئولانه ای را با سازمان حفاظت محیط زیست در راستای مدیریت این پدیده داشته باشند.

معاون استاندار گفت: تمام دستگاه ها نسبت به ارائه برنامه ایجاد سازوکارهای لازم برای پیش بینی و پیگیری و مقابله با توسعه کانون های گرد و غبار و ساماندهی آنها اقدام نمایند. حد و حریم تالاب صالحیه مطالعه و نتایج به کارگروه تخصصی اعلام شود.

ارتقائی تصریح کرد: گزارش اقدامات صورت گرفته درباره احیاء تالاب صالحیه در جلسه‌ای با حضور نماینده سازمان محیط زیست کشور، نماینده استان قزوین و آب منطقه‌ای ذیل کارگروه بررسی شود. مقرر شد امکان استفاده از آب مسکن‌مهر نظرآباد برای تالاب صالحیه توسط آب منطقه ای بررسی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: تامین حق آبه تالاب‌ها برای مهار گردو غبار در دستور کار استان است که در این راستا همکاری و مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط الزامی است.

معاون استاندار گفت: با توجه به اینکه تردد ماشین‌های آفرود در محورهای شمال و شمال غربی کرج موجب آسیب جدی به بافت گیاهی شده مقرر شد با هدایت منابع طبیعی در مکانی مناسب با مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان مدیریت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز