خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر در بازدید از کارخانه سیمان کرج:

شهروندان از وضعیت موجود ناراضی‌اند/ سلیم نژاد: مدیران پاسخگو باشند

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۴۹۷

رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج به همراه اعضای این کمیسیون از کارخانه آسفالت شهرداری کرج بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، مهدی حاجی قاسمی، رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای شهر کرج به همراه اکبر سلیم نژاد، احد رسولی، محمدحسین خلیلی اردکانی، عباس زارع و فریده بزنی بیرانوند از اعضای این کمیسیون با حضور در کارخانه آسفالت، ضمن بازدید از بخش های مختلف آن در ارتباط با مشکلات کارخانه برای رسیدن به سطح تولید استاندارد با مدیر این مجموعه تبادل نظر کردند. 

علیرضا عاقلی، مدیرکارخانه آسفالت شهرداری کرج در این بازدید، گزارشی از آخرین وضعیت مالی و تولیدات کارخانه، ارائه داد و به تشریح مشکلات مجموعه برای ارتقا سطح تولید پرداخت. 

شهروندان از وضع معابر گلایه دارند

مهدی حاجی قاسمی، رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج نیز طی سخنانی در این بازدید به صورت شفاف در خصوص وضعیت آسفالت معابر تذکر داد و گفت : شهروندان از وضعیت موجود ناراضی هستند.

وی افزود: علت وضعیت معیوب آسفالت معابر باید ریشه یابی شود و در حالی که کلانشهر کرج جزو معدود شهرهایی است که دارای کارخانه آسفالت است اما بسیاری از معابر اصلی و فرعی و شهرک های سطح شهر، دارای مشکلات تردد هستند چراکه زیرساخت های آنها قدیمی و فرسوده است. 

این مسئول شهری عنوان کرد: برخی معابر که به تازگی آسفالت شده اند نیز در مدت زمان کوتاه شاهد تخریب آن هستند و بحث کمیت و کیفیت تولیدات کارخانه آسفالت شهرداری کرج باید به صورت دقیق مورد واکاوی قرار گیرد تا با تقویت مباحث نظارتی، شاهد بازگشتِ کارخانه به مدار فعالیت‌های استاندارد و حرفه ای و قابل قبول باشیم.

خروجی کارخانه، مشخص نیست

احد رسولی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری نیز طی سخنانی با بیان اینکه کارخانه آسفالت به تعمیرات اساسی یا تغییراتی در طراحی و هسته مرکزی نیاز دارد، عنوان کرد: این کارخانه با هدف تامین بخش اعظم این کلانشهر به آسفالت احداث شده و سرمایه عظیمی در آن خاک می خورد اما اکنون به بهانه‌های مختلف از چرخه تولید خارج می شود و خروجی آن برای شهر و شهروندان ملموس نیست.

بخش خصوصی کمک کند

محمدحسین خلیلی اردکانی، عضو کمیسیون عمران نیز تاکید کرد: باید خروجی این جلسات و بازدیدها ملموس باشد و به حل مشکلات موجود منتهی شود.

وی افزود: در هر حال مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری موجود بایستی مورد ارزیابی قرار گیرد و با مدیریت بهتر، شاهد بازگشت کارخانه آسفالت به وضعیت قابل قبول باشیم و بتوانیم علاوه بر استفاده از محصولات در شهرداری کرج، آن را در اختیار بخش خصوصی نیز قرار دهیم.

مردم، آسفالت مرغوب می خواهند 

اکبر سلیم نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی که در این بازدید چند ساعته حضور داشت، عمده مشکلات کارخانه آسفالت را مسائل مالی عنوان کرد و گفت: زمانی که مناطق تابعه شهرداری کرج به کارخانه آسفالت بدهی های سنگین دارند، این مجموعه قادر به فعالیت صحیح نیست و مدیرانش باید پاسخگوی مشکلات کنونی کارخانه باشند.

وی افزود: مردم خواهان استفاده از آسفالت مرغوب برای ساماندهی معابر هستند و اینکه محصولات کارخانه آسفالت شهرداری کرج دارای اما و اگر باشد دیگر نمی‌توان از پیمانکاران انتظار بیشتری داشت. در هر حال چنانچه تزریق مالی صورت گیرد این کارخانه قادر به تولید 200 تن محصول در هر ساعت است و امیدواریم این مهم مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

مشکل تامین مالی، مانع کار است

عباس زارع، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز تامین مالی را مهم‌ترین مشکل کارخانه آسفالت دانست و گفت: اکنون قیمت قیر در بورس مشخص می شود و خرید آن نقدی است و همین موضوع فعالیت کارخانه‌های آسفالت را دچار چالش کرده است، چرا که آنها با کمبود منابع مالی دست و پنجه نرم می کنند.

وی ادامه داد: همچنین عمر آسفالت تولید شده توسط این کارخانه بسیار پایین است و با توجه به حجم گسترده ترددها در محلات سطح شهر، باید برای این مهم چاره اندیشی اساسی صورت پذیرد.

تولید بیشتر با ارتقا کمی و کیفی

فریده بزنی بیرانوند، خزانه‌دار شورای اسلامی شهر کرج نیز خواستار رسیدگی سریع به مشکلات کارخانه آسفالت در بعد فنی و مالی شد.

وی بیان داشت: چنانچه محصولات کارخانه به لحاظ حجم تولید و کیفی ارتقاء یابد، پیمانکاران برای خرید از آن دارای رغبت خواهند بود و این مجموعه از ورطه رکود رهایی می یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز