خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل:

بازسازی سردر عالی قاپو در اردبیل به تصویب رسید

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۴۲۰

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بازسازی سردر عالی قاپو در مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به تصویب کمیته تخصصی پایگاه های میراث جهانی رسیده است.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تصریح کرد: با تصویب این مهم عملیات بازسازی سردرعالی قاپو آغاز می شود.

وی با تاکید به اینکه بازسازی سردر از مدت ها قبل در دستور کار میراث فرهنگی استان بوده است، اضافه کرد: اجرای این طرح می تواند به بهسازی محوطه و بازارچه مجاور مجموعه جهانی شیخ صفی الدین منجر شود.

وی از آمادگی اداره کل جهت عملیاتی شدن این طرح خبر داد و متذکر شد: با تصویب این طرح در کمیته فنی سازمان عملیاتی اجرایی بدون فوت وقت آغاز می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اذعان به اینکه مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی تنها اثر ثبت جهانی این استان است، اضافه کرد: مرمت بنا و بهسازی محوطه اثر از برنامه های مستمر اداره کل است.

به گفته فلاحی این اثر یکی از جاذبه‌های شاخص تاریخی استان بوده و سالانه میلیون‌ها گردشگر به بهانه بازدید از آن به استان اردبیل سفر می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز