خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار اصفهان عملیاتی شد:

آغاز اجرای فرآیند تولید UF۴ در سایت هسته‌ای اصفهان

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۴۱۵

در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر آمادگی‌های لازم برای غنی سازی به میزان ۱۹۰ هزار سو و دستور ریاست محترم جمهور، با حضور دکتر مهرعلیزاده استاندار اصفهان، عملیات تولید UF۴ در سایت هسته ای UCF اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در بازدید از شرکت سوخت رآکتورهای هسته ای اصفهان(UCF) اظهارداشت: کشور ایران در زمینه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس، مسائل علمی، هسته‌ای و به رسمیت شناساندن حق مسلم ایرانیان در انرژی هسته ای و ... همواره افتخارآفرین بوده است.

استاندار اصفهان با اشاره به از سرگیری تولید UF۶ در این مجموعه اظهارداشت: بسیار خوشحالم که تولید ' UF۶ ' پس از حدود ۹ سال توقف بار دیگر در این مجموعه از سرگرفته شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون برای رسیدن به تولید UF۶ در حد ظرفیت مورد نیاز در مراحل میانی هستیم اظهار امیدواری کرد که در یک فاصله زمانی یک ماهه به تولید نهایی UF۶ در حد ظرفیت مورد نیاز سوخت راکتور اتمی بوشهر و سایر راکتورهای کشور دست یابیم.

مهرعلیزاده اذعان داشت: خوشبختانه با تلاش دانشمندان هسته‌ای کشورمان مجموعه تولید سوخت هسته‌ای اصفهان دستاوردهای خوبی داشته و امیدواریم با فعالیت‌های دانشمندان هسته ای کشور ، به اهداف مان برسیم.

وی در ادامه به مشکلات این مجموعه از جمله کمبود آب اشاره کرد و اظهارداشت: جوانان این مجموعه از هیچ چیز، همه چیز ساختند  و موفق شدند  ما هم موظف به همکاری با آنان هستیم.

استاندار اصفهان اظهارداشت: هیچ کاری نشدنی نیست و سایت اصفهان نمونه بارز خودباوری، خود اتکایی و خداباوری است و با توجه به اینکه تأمین امنیت کارکنان این مجموعه در ابعاد گوناگون بسیار مهم است مسائلی مانند جاده و نقاط حادثه خیز هم باید اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز