خبرگزاری کار ایران

با موافقت فاضلیان صورت می‌گیرد؛

مرخصی یک هفته‌ای به زندانیان البرزی/کمک به اشتغال محکومین در کارخانه‌ها و دستگاه‌های نیمه دولتی

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۵۵۱

رئیس کل دادگستری البرز ضمن موافقت با اعطای مرخصی یک هفته ای به زندانیان استان از مذاکرات متعدد با بخش خصوصی برای جذب و حرفه‌آموزی در راستای اشتغالزایی زندانیان، خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد فاضلیان در جمع زندانیان ندامتگاه مرکزی کرج که در دوران محکومیت خود به فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی روی آورده‌اند، گفت: مبنای مجازات زندان، ساختن انسان‌هایی است که بتوانند بر هواهای‌نفسانی خود غلبه کنند و در برخورد با سختی‌ها و ناملایمات عزت نفس داشته باشند.

وی افزود: جامعه ما اکنون گریبانگیر مشکلات متعدد اجتماعی و فرهنگی است و همین شرایط منجر به افزایش وقوع جرم و بالا رفتن آمار زندانیان است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز تصریح کرد: شرکت در فعالیت‌های قرآنی یک انتخاب اصلح در بدترین مکان ممکن است برای اینکه در مسیر انسان‌سازی و تربیت انسان‌ها جهش بزرگی را ایجاد می‌کند.

وی متذکر شد: میزان بالای ورودی به ندامتگاه‌ها، محدودیت‌های زیادی را پیش روی مسئولان آنها قرار داده تا برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را به نحو احسنت انجام دهند؛ ولی تلاش با همین امکانات محدود برای حرفه‌آموزی قابل تقدیر است که امیدواریم با مهیا شدن زیرساخت‌ها این امکان برای همه زندانیان فراهم شود تا آن‌ها بتوانند پس از پایان دوران محکومیت خود زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشند.

فاضلیان از مذاکرات متعدد با بخش خصوصی برای جذب و حرفه‌آموزی به زندانیان خبر داد و گفت: دستاوردهای مهمی در این حوزه بدست آمده است و اکنون تعداد زیادی از زندانیان در کارخانه‌ها و دستگاه‌های نیمه دولتی در حال فعالیت هستند تا ضمن گذراندن دوران محکومیت خود در تامین حداقل هزینه‌های خانواده نیز مشکلی نداشته باشند.

وی اقدامات انجمن حمایت از زندانیان در سال 96 برای کاستن از آلام خانواده‌های محکومان را قابل توجه ارزیابی کرد و ادامه داد: این انجمن در حوزه تامین مایحتاج و اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان و دانش‌آموزانی که سرپرست آن‌ها به نحوی دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذرانند اقدامات مهمی انجام داده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: ستاد دیه استان البرز نیز با اقداماتی که داشته این دستاورد مهم را بدست آورد که اکنون در حوزه جرایم غیرعمد محکوم به دیه در زندان نداریم مگر در موارد خاصی که مربوط به طلاق و نظایر آن است.

وی در پایان با اعطای مرخصی یک هفته‌ای به کلیه زندانیان استان البرز با اولویت کسانی که فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی انجام می‌دهند، موافقت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز