خبرگزاری کار ایران

محمدعلی نجفی:

پیچ و خم صدور مجوزها مانع حضور کسب و کار است/ارباب رجوع را گرفتار نکنیم

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۹۴۱

استاندار البرز با انتقاد از مراحل طولانی و غیرمتعارف صدور مجوز کسب و کار، آسان‌کردن دریافت پروانه را در رفع گرفتاری ارباب رجوع ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی امروز بعد از بازدید تالاب صالحیه، فرودگاه آزادی و یک واحد تولید قطعات خودرو در شهرستان نظرآباد، ضمن حضور در بیست و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز، گفت: تاکید دارم به دنبال سفرهای شهرستانی، مصوبات جلسات برگزار شده، توسط دبیر ستاد، پیگیری شود.

استاندار البرز در شروع این جلسه به تالاب صالحیه اشاره کرد و گفت: بحث حفظ تالاب جزو موضوعات مهم استانی و کشوری است چراکه آسیب های محیط زیست خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می کند. 

وی افزود: با توجه به اهمیت تالاب صالحیه تشکیل کارگروهی با هدف احیای این منطقه و در راستای جذب اعتبارات ملی در اسرع وقت دنبال شود.

استاندار البرز تصریح کرد: با سهل انگاری موجب تخریب محیط زیست نشویم لذا تاکید می‌کنم با ایجاد حساسیت در دولت از این موضوع به عنوان فرصت استفاده شود و کنار هزینه‌های خسارات محیط زیست، اعتبار هزینه‌های پیشگیری هم لحاظ گردد و روند کار توسط کارگروه دنبال شود.

وی با اشاره به موضوع بوم‌گردی اذعان کرد: منابع خوبی در این خصوص وجود دارد بنابراین با تسهیلات ارزان‌قیمت در بخش آب و آبفا، آب‌گیری این منطقه نه تنها به البرز بلکه به استان‌های تهران و قزوین نیز کمک خواهد شد و ایجاد بسترهای بوم‌گردی برای پذیرایی از گردشگران و حفاظت از محیط زیست، فراهم می‌شود.احیا و حفاظت از محیط زیست، سرمایه‌گذاران را برای اجرای طرح‌های گردشگری ترغیب می کند.

نجفی به بازدید از واحد تولید قطعات خودرو اشاره کرد و گفت: این واحد تولید قطعات خودرو، باور حمایت از تولید داخلی را در عمل اثبات کرده بنابراین طرح توسعه این واحد تولیدی با تعامل دستگاه های مربوطه، در دستور کار قرار گیرد.

استاندار البرز با انتقاد از مراحل طولانی و غیر متعارف صدور مجوز کسب و کار، آسان کردن کسب پروانه را در رفع گرفتاری ارباب رجوع ضروری دانست.

وی تاکید کرد: تنگ‌نظری از بین برود. امروز تولید کننده ضرورت کنار هم بودن را مطرح می‌کند بنابراین کنار هم بودن را از دست ندهیم.

نجفی با اشاره به ضرورت حل و فصل مشکلات، گفت: سرمایه گذاران را نباید در پیچ و خم های اداری معطل کرد لذا با آسان کردن مسیر فضای کسب و کار را فراهم کنیم.

وی با اشاره با اینکه تولیدکننده، توان فشار مضاعف را ندارد، ادامه داد: با شرایط اقتصادی کشور باید با تعامل و هم‌افزایی بیشتر کنار هم قرار گرفته و از مشکلات جدی، جلوگیری کنیم.

نجفی گفت: واحدهای تولیدی با توجه به سنوات مختلف با نگاه قیمت‌گذاری، رقابت منطقه‌ای را فراهم کنند. 

وی در پایان با اشاره به مشکلات بیمه و تامین اجتماعی تاکید کرد: مدیران حسابرسی در صورت مشاهده رقم‌های غیر متعارف واحدهای تولیدی، مجدد پیگیری کنند که موانع تولیدکنندگان، برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز