خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک

بزرگترین ویژه برنامه کودکان کار در اصفهان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۱۰۶

روز گذشته تالار هنر اصفهان میزبان کودکانی بود که جبر روزگار مانع کودکی شان شده بود و زودتر از آنچه فکر می کردند کف خیابان های شهر را برای کسب درآمد گز کردند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، موسسه مردم نهاد طلوع مهر که سال‌ها است به صورت اختصاصی در زمینه کودکان کار فعالیت دارد، به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک برای کودکان تحت پوشش خود مراسم ویژه ای برگزار کرد.

مدیر عامل موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی در این باره گفت: برای اولین بار ویژه برنامه‌ای به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک در تاریخ  22 خرداد (12 ژوئن) سال 97  در اصفهان توسط موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی برگزار شد.

نوید مسائلی افزود: این ویژه‌برنامه با حضور بیش از 350 کودک کار و مشارکت 200 جوان فعال اجتماعی عضو سمن طلوع مهر ودوستی به عنوان حامی کودکان کار اصفهان، همراه با برنامه‌های شاد و متنوعی در محل تالار هنر اصفهان و با مشارکت شهرداری اصفهان برگزار شد تا برای چند ساعت شهر اصفهان خالی از کودکان کار دستفروش نان‌آور شود و این کودکان بتوانند کودکی کنند.

وی با اشاره به لزوم ترویج فعالیت های بشردوستانه بین جوانان اظهار داشت : موسسه مردم نهاد طلوع مهر و دوستی با هدف ترویج فعالیت های بشردوستانه جوانان و در زمینه کمک به کودکان کار فعالیت خود را آغاز کرد و در تلاش است تا با تکیه بر فعالیت‌های گروهی و داوطلبانه اعضای خود، در بهبود وضعیت زندگی کودکان، و در زمینه‌هایی همچون آموزش، درمان، فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال، روانشناسی، حقوقی، اطلاع رسانی، مددکاری و … مشارکتی فعال داشته باشد.

رئیس موسسه مردم نهاد طلوع مهرودوستی اضافه کرد: این سازمان مردم نهاد (سمن) بیش از 1200 نفر عضو دارد که همگی جوان هستند و در زمینه های مختلف بصورت داوطلبانه فعالیت می کند و توانسته است یک پایگاهی برای فعالیت های اجتماعی جوانان در مرکز شهر ایجاد نماید تا با حضور در برنامه های بشردوستانه، برای زندگی بهتر  و خدمت رسانی، آماده شوند. ما توانسته ایم با مشارکت های مردمی، اولین مرکز توانمندسازی خانواده کودکان کار را ایجاد کنیم تا از رشد این آسیب اجتماعی جلوگیری نماییم و با بهبود وضعیت زندگی و آموزش به کودکان کار، شرایطی را ایجاد کنیم تا این کودکان کمتر آسیب ببینند.

وی با اشاره به افزایش کودکان کار در اصفهان عنوان کرد : تا به اکنون این سمن بیش از 600 کودک کار دستفروش شناسایی کرده است که از این تعداد فقط 210 کودک کار اعلام کرده اند که توسط ماموران شهرداری گرفته شده اند و حدود 15% از والدین این کودکان دچار بیماری اعتیاد و تنها 5% سواد خواندن و نوشتن دارند. هچنین از این تعداد 200 کودک نان آور خانواده هستند و 70 کودک سابقه بیماری اعصاب، ریه، قلب، کمر و ... دارند. تنها 10 % این کودکان ایرانی هستند و بیش از 15 % این کودکان ترک تحصیل کرده اند و یا بی سواد هستند.

مسائلی تصریح کرد: جامعه ما نیاز به فرهنگسازی برخورد درست با کودکان کار دارد و در همین زمینه ما از مردم می خواهیم تا با کودکان کار درست رفتار کنند، چراکه رفتارهای اشتباه باعث می شود به این کودکان بیش از پیش آسیب وارد شود و هر روز بر تعداد این کودکان اضافه شود. همچنین مسئولان امر در خصوص حمایت از کودکان کار پیشگیری کنند و از اقدامات عجولانه و بدون کار کارشناسی بپرهیزند.

در پایان این ویژه برنامه از 40 جوان فعال در حوزه حمایت از کودکان کار و با حضور مسئولین مرتبط از جمله محمود ابراهیمی مدیر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، فریده روشن رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان،  دکتر رامین نعیمی معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان، فرشاد مستأجران معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 10 اصفهان،  مقصودی مدیر دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در اصفهان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز