خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در استان البرز؛

38 هکتار زیره در نظرآباد برداشت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۰۵۸

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد از آغاز برداشت 38 هکتار  زیره سبز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، ایرج الماسی، با اشاره به کشت زیره در استان البرز که برای اولین بار انجام شده، گفت: با توجه به سیاست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز مبنی بر توسعه کشت گیاهان دارویی، شهرستان نظرآباد اقدام به ترویج کشت این گیاهان نمود و موفق به کشت 38 هکتار زیره در سال زراعی 97-96 شد که پیش بینی می شود از این اراضی کشت شده 30 تن زیره برداشت شود.

الماسی افزود: گیاه زیره از خانواده چتریان و دارای طبع گرم و خشک بوده و دارای خواص درمانی فراوان و حاوی آنتی اکسیدان است. محدوده دمایی رشد زیره سبز بین 30-9 درجه سانتیگراد بوده و در خاکهای شنی لومی درصد بالای سبز شدن را داراست. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد بیان داشت: این گیاه  برخلاف عملکرد نسبتا کم، دارای ارزش اقتصادی بالایی بوده به نحوی که هر کیلوگرم زیره سبز بوجاری شده حدود 28 هزار تومان به فروش می رسد و با توجه به اینکه به صورت دیم کاشت می شود، می تواند کمک حال معیشت کشاورزان در منطقه باشد. 

وی افزود: اهمیت این محصول تنها در ارزآوری آن برای اقتصاد کشور نبوده  بلکه برای اشتغال زایی نیز حائز اهمیت است.

الماسی با اشاره به ویژگی های کشت این گیاه، تصریح کرد: گیاه زیره به علت ویژ گی های خاص همچون نیاز آبی کم، فصل رشد نسبتا کوتاه، ایجاد تعادل در توزیع زمانی کار زارعین و ماشین آلات کشاورزی از اهمیت ویژه  برخوردار بوده و از آنجایی که گیاهی صادراتی است کمتر دچار نوسان قیمت می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز