خبرگزاری کار ایران

به میزبانی لهستان برگزار می‌شود؛

اصفهان نماینده فرهنگ و هنر ایران در شبکه شهرهای خلاق یونسکو

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۱۷۸

سخنگوی شورای شهر اصفهان از حضور هیأت سه نفره مدیریت شهری اصفهان برای نخستین بار در اجلاس جهانی سالانه شهرهای خلاق یونسکو خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی مقدری در این باره گفت: اصفهان از سال 2014 در این شبکه پذیرفته شده، اما تاکنون هیچ نماینده‌ای از مدیریت شهری اصفهان در این اجلاس حضور پیدا نکرده بود و از آنجا که این مسأله در ارزیابی ادامه عضویت اصفهان در این شبکه برای سال آینده بسیار حیاتی است، مدیریت شهری اصفهان در این دوره از اجلاس حضور می یابد.

وی ادامه داد: دوازدهمین اجلاس سالانه شبکه شهرهای خلاق جهان 22 تا 25 خرداد ماه در شهرهای کراکف و کاتوییس لهستان برگزار می‌شود و شهردار اصفهان، مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی و سخنگوی شورای شهر در این رویداد حضور خواهند یافت.

سخنگوی شورای شهر اصفهان خاطر نشان کرد: شهرهای عضو این شبکه موظفند به منظور تبادل تجربیات و بهره‌مندی از ظرفیت دیگر شهرها حضور مؤثر و مفیدی در این شبکه و رویدادهای آن داشته باشند و عملکرد آنها پس از هر دوره چهار ساله ارزیابی می‌شود. بر همین اساس هیأت سه نفره ای از مدیریت شهری اصفهان در این اجلاس حضور می یابد تا از منافع شهر در عرصه بین‌المللی دفاع کرده و حضور اصفهان در این شبکه را تثبیت کند.

عضو هیأت رییسه شورای شهر تصریح کرد: اصفهان متعهد شده بود به عنوان یک شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای عامه از طریق توسعه ظرفیت هنرمندان و کارآفرینانِ خلاق با پشتیبانی مالی و آموزش در مدیریت و بازاریابی، تشویق زنان به تولید صنایع دستی و هنرهای عامه از طریق برنامه تولید انبوه و تبدیل آنها به تولیدکنندگان برای ادامه دانش و تحرک اقتصاد محلی، ترسیم چشم‌انداز وضعیت صنایع دستی و هنر عامه از لحاظ آموزش، اشتغال و کارآفرینی و در نهایت توسعه همکاری‌های بین‌المللی و تبادل تجربه با دیگر شهرهای خلاق از طریق پروژه‌های مشترک در راستای برنامه‌های نوآورانه صنایع دستی و برجسته سازی نوآوری بر مبنای رویکردهای بین رشته‌ای بر ارزش‌های شهری خود بیفزاید که تمام این رویکردها و اقدامات اصفهان و دیگر شبکه شهرهای خلاق رصد شده و نتیجه ارزیابی‌های دوره‌ای هر شهر، ادامه مسیر را روشن می‌سازد.

وی یادآور شد: از ایران تنها دو شهر اصفهان در حوزه صنایع دستی و هنرهای عامه و رشت در حوزه غذا و خوراک عضو این شبکه هستند و هیأت‌های این دو شهر در واقع نمایندگان فرهنگ و هنر ایران در این شبکه یونسکو محسوب می‌شوند.

مقدری با تأکید بر این که نباید با بی تفاوتی و کم کاری نگاه مثبت جهانی یونسکو به فرهنگ و آیین‌های ایران را خدشه‌دار کرد، تاکید کرد: شبکه شهرهای خلاق، همکار ممتاز یونسکو است و نه تنها سکویی برای تأمل بر نقش خلاقیت به عنوان اهرمی برای پیشرفت پایدار محسوب می شود، بلکه محل پرورش فعالیت و نوآوری است و از طریق آن همه ذی‌نفعان شهر اعم از نهادهای دولتی، نهادهای عمومی مانند شهرداری و بخش خصوصی توانمند و تسهیل‌گر، هنرمندان و اصناف مرتبط با این حوزه زیر چتری واحد به توسعه و گسترش خلاقانه پژوهش، تولید، بازاریابی و پرورش نسل آینده این هنرها در کنار یکدیگر می پردازند.  

گفتنی است شبکه شهرهای خلاق یونسکو، هفت حوزه خلاق شامل صنایع دستی و هنرهای بومی، هنرهای رسانه‌ای، فیلم، طراحی، خوراک شناسی، ادبیات و موسیقی را شامل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز