خبرگزاری کار ایران

در پی اخطار هواشناسی صورت گرفت؛

آماده باش مدیریت بحران استان البرز به دستگاه‌های اجرایی

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۹۹۰

مدیریت بحران البرز به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها آماده باش داد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی و ورود سامانه بارشی آمادگی کامل شورای هماهنگی شهرستان‌ها و تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، امدادی، ایمنی؛ شهرداری ها و ... به منظور ایجاد هماهنگی‌های لازم برای  فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز در راستای مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق ، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی و همچنین پیش‌بینی اقلام امدادی و محل‌های اسکان اضطراری داشته باشند.
 
مهدی مهرور با اعلام این خبر اظهار داشت: پیرامون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، مبنی بر اینکه از امروز (پنجشنبه مورخ 10 /3/ 97) تا (اوایل وقت دوشنبه مورخ 14/ 3/ 97) گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، رگبار شدید، رعدوبرق و در پاره ای نقاط همراه با تگرگ مورد انتظار است.
 
وی افزود: حفظ آمادگی اعضاء شورای هماهنگی شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی مورد انتظار است.
 
مهرور تصریح کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه‌نشینان رودخانه‌ها صورت پذیرد.
 
همچنین از سفر غیر ضروری به دلیل احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی و دامنه‌های پرشیب خودداری کنند.
 
تاکید بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها تاکید بر لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و زیر پل‌ها و هم‌چنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری تاکید برخودداری از سفرهای غیرضروری در جادهای کوهستانی و دامنه‌های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ پیش‌بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری) ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاه های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی از دیگر اقدامات ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز