خبرگزاری کار ایران

بیانیه شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان مرکزی در حمایت از کارگران هپکو

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۵۲۹

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان مرکزی طی بیانیه‌ای از کارگران هپکو حمایت کردند

به گزارش ایلنا از اراک، متن این بیانیه که در اختیار ایلنا قرار گرفت، به شرح زیر است؛

با عرض تبریک به مناسبت سالروز پیروزی عقلانیت و شکل‌‌‌‌گیری حماسه دوم خرداد که منبعث از توجه مردم ایران به شکل‌گیری روندهای مردمسالارانه و پرهیز از دروغ و خشونت بود، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان مرکزی در خصوص مشکلات پیش آمده برای کارگران عزیز شرکت هپکو نکاتی را به مسئولان یادآور می‌شود:

۱) شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، همانند تمامی شهروندان اراک و ایرانیان عزتمند از اتفاقات ناگوار پیش آمده برای شرکت هپکو ابراز نارضایتی و توقع رسیدگی بر پایه احقاق حق پرسنل شریف آن شرکت را دارد. بی‌‌‌شک مشکلات کارگران و زحمت‌کشان عرصه تولید در چند ماه متوالی ازجمله بلاتکلیفی در خصوص مالکیت و مدیریت هپکو موجبات ناراحتی همگان و خصوصا حامیان دولت تدبیر و امید در استان مرکزی بوده است.

۲) همگان نیک می‌دانند که مشکلات اقتصاد امروز جامعه ریشه در مدیریت ناکارآمد هشت ساله سیاه دولت احمدی‌‌‌‌نژاد دارد. همه به یاد داریم که در اثر واگذاری‌‌‌های غیراصولی به اسم اجرای سیاست‌‌‌‌های اصل ٤٤ چه اتفاقات ناگواری در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور روی داد. اتفاقی که برای بزرگترین برند سازنده تجهیزات برج‌‌‌‌های انتقال نیرو (شرکت آونگان) رخ داد هنوز بر پیکر صنعت اراک خودنمایی می‌کند. واگذاری غیراصولی در آن دولت، در کنار سیاست غلط و اردات بی‌‌‌رویه مدعیان اصولگرایی و فقدان راهبردهای توسعه با فناوری‌‌‌های جدید در شرکت‌‌‌‌های هپکو، آذرآب، ماشین‌‌‌سازی و... وضعیتی را فراهم نموده است که امروز شرکت هپکو نیز با تبعات آن تصمیمات مواجه شده است.

هپکو نگین بی‌‌‌همتای صنعت ایران عزیز، شرکت توانمندی که می‌تواند در همکاری مشترک با شرکت‌‌‌‌های غول پیکر اروپایی و آسیایی بزرگترین خدمات را نه به ایران که به دیگر کشورهای منطقه‌‌‌ای و جهان ارزه نماید.

۳) هر چند که نمایندگان محترم اراک در مجلس شورای اسلامی در کنار استاندار و وزرای صنعت و اقتصاد، چاره حل مشکلات هپکو را تغییر سهامدار عمده این شرکت می‌دانند و در این خصوص اقداماتی هم کرده‌‌‌‌اند که در جای خود جای تشکر دارد، اما کارشناسان صنعت استان بر نیاز هپکو و دیگر بنگاه‌های صنعتی استان به بازارهای جدید و همچنین جلوگیری از ورود ماشین‌آلات راهسازی در جهت حمایت از تولید ملی تاکید می‌‌‌نمایند.

۴) برای مجموعه اصلاح‌‌‌‌‌طلبان استان مرکزی بلاتکلیفی و عدم رسیدگی اساسی به معضلات شرکت هپکو و کارگرانش که بیش از سه سال است، شدیدتر شده به هیچ عنوان قابل قبول و پسندیده نیست. مسئولین مربوطه با کدام بهانه می‌توانند این ناتوانی در سروسامان دادن و رفع مشکلات یک کارخانه استراتژیک را توجیه کنند؟

بعد از کنار گذاشتن سهامدار سابق و قرار بر واگذاری مجدد سهام شرکت هپکو، توقعات بدین گونه بود که این بار تمامی ریزبینی‌‌‌ها و حساسیت‌‌‌های لازم در رابطه با سنجش اهلیت خریدار جدید به کار گرفته خواهد شد. ولیکن با کمال تاسف نظاره‌‌‌گر این موضوع بودیم که سهامدار جدید هم فاقد توانایی لازم جهت مدیریت این مجموعه بوده و پس استعفای ایشان در کمتر از یکسال، سهامدار هپکو سازمان خصوصی‌‌‌‌سازی اعلام گردیده است.

پرسش اساسی مجموعه اصلاح‌‌‌طلبان استان این است که اساساً بر طبق کدام معیار اهلیت فنی لازم این افراد توسط سازمان خصوصی‌‌‌سازی به تایید رسیده است؟ جایگاه و عملکرد مسئولین استانی و نمایندگان مجلس در نظارت بر واگذاری مجدد سهام عمده هپکو چگونه بوده است؟ به چه جهت است که امروز و بعد از شکست واگذاری مجدد سهام هپکو هیچ پاسخگویی وجود ندارد؟ 

لذا خواست و توقع مجموعه شورای هماهنگی جبهه اصلاحاحات از تمامی مسئولین کشوری و استانی مرتبط با معضلات صنایع و به‌خصوص کارخانه هپکوی اراک این بوده که تا فرصت باقی است و ضرر و زیان‌‌‌‌های ناشی از بی‌‌توجهی و بی‌مسئولیتی‌‌‌ها، نفس این صنعت پر افتخار را به طور کامل قطع نکرده و به نابودی بیش از پیش زندگی پرسنلش منجر نگردیده، با عزمی قاطع و دقتی وافر در کوتاه‌ترین زمان یک بار برای همیشه به صورت اساسی برای حل مشکلات هپکو ورود نمایند.

۵) همچنین ذکر این نکته را ضروری می‌دانیم که کلیه اعتراضات صورت گرفته توسط کارگران شرکت هپکو را کاملاً صنفی و در جهت جلوگیری از نابودی کارخانه هپکو و بقای آن می‌دانیم. لذا هرگونه تشکیل پرونده و برخورد با کارگران، از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان به شدت محکوم و مردود است و نیز اعلام جدی می‌‌‌نماییم، مسئولان ذیربط تلاش کرده تا فروش زمینه‌ای این شرکت بهانه‌‌‌ای به منظور رفع مشکلات هپکو نشود چراکه بازهم فاجعه‌ای دیگر رخ خواهد داد.

در پایان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان مرکزی ضمن ابراز ناخرسندی از عدم مدیریت در خصوص شرکت هپکو اعلام می‌دارد با تمام توان، خود را حامی کارگران و صنایع استان دانسته و به هیچ وجه اجازه تکرار پروژه آونگانیزاسیون را به نابودکنندگان صنعت نخواهد داد.

در انتخابات سال ۹۶ کارگران شرکت هپکوی اراک با وجود مواجه بودن با مشکلات مزدی و نامشخص بودن وضعیتشان از حسن روحانی حمایت کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز