خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

عده ای در زلزله کرمانشاه به دنبال سیاه‌نمایی بودند/ تخصیص اعتبارات به زلزله‌زدگان بی‌سابقه بود

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۴۴۰

استاندار کرمانشاه گفت: عده‌ای در داخل کشور به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی بین مردم در خصوص نادیده جلوه دادن اقدامات اثربخش دولت در مناطق زلزله زده بودند.

به گزارش ایلنا، هوشنگ بازوند در نشست فرمانداران بر ضرورت اطلاع رسانی از اقدامات و برنامه‌ها دولت در مناطق زلزله زده توسط فرمانداران تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از فرصت زلزله برای پیشبرد مسائل استان، خاطرنشان ساخت: ما بر اساس این فرمایش تلاش کردیم که از فرصت زلزله برای پیشبرد امورات استان استفاده کنیم و تا آنجائیکه مقدور بود به بازسازی بیشتر واحد‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها اقدام کردیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مصوبات و اعتبارات تخصیص یافته به زلزله‌زدگان کرمانشاه از نظر سرعت تصویب و حجم اعتبارات، بی‌سابقه بوده است، اظهار داشت: زلزله سال گذشته استان اولین زلزله‌ای بود که پس از ۳۶ ساعت از وقوع آن مصوبات، نقدینگی و اعتبارات مربوط به آن به صورت یکجا ابلاغ شد که در تاریخ دیگر زلزله‌ها بی نظیر است.

وی به سخنان معاندین در خارج از کشور در خصوص نحوه انتقاد از کمک رسانی به زلزله زدگان اشاره کرد و گفت: در خارج از کشور که وضعیت معاندین با نظام مشخص است، اما متاسفانه در داخل کشور هم عده‌ای به دنبال سیاه نمایی و ناامیدساختن مردم بودند و عنوان می‌کردند که دولت برای این مردم کاری انجام نداده است.

بازوند با اشاره به ساختن بیش از ۹۶ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده با اعتباری به مبلغ بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان توسط دولت، اظهار داشت: این دولت در مجموع ساخت بیش از ۹۶ هزار واحد مسکونی در این مناطق را در دستور کار دارد، اما بعضی‌ها که ساخت ۲۰ واحد را شروع کرده اند و جالب که مصالح این ۲۰ واحد هم از مصالح پیمانکارانی که از دولت مصالح خود را تامین می‌کنند، تامین می‌شود، اما آنچنان کار خود را بزرگ و مهم جلوه می‌دهند که اگر ساخت این تعداد نبود مشکلات مردم به صورت لاینحل باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه این دولت واقعاً مظلوم است که بعضی‌ها اقدامات و برنامه‌های اثر بخش آن را نادیده می‌گیرند، گفت: اقدمات اینگونه افراد که کار‌های خود را برای ساخت ۲۰ واحد این چنین برجسته می‌کنند و ساخت ۹۶ هزار واحد توسط دولت را نادیده می‌گیرند، جای تعجب دارد.

این مقام ارشد استان از فرمانداران خواست که از اقدامات و برنامه‌های دولت در مناطق زلزله زده که یک کار بزرگ و اثربخش است را به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی همچنین گفت: مجموع کمک‌هایی که مردم عزیز کشور برای زلزله زدگان کرمانشاه به دولت دادند، ۶۴ میلیاردتومان بوده است که به حساب هلال احمر واریز شده است و جدای از سبد‌های غذایی، در شب عید ۹ میلیاردتومان به عنوان عیدی، و اخیرا هم ۶۴ میلیاردتومان برای خرید وسایل سرمایشی و یخچال به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده ایم.

بازوند در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی، کار خوبی در طراحی تعیین سهم شهرستانی اعتبارات، انجام داده است که قابل تقدیر است.

بازوند تصریح کرد: انتقادات جدی بر نظام برنامه ریزی و تقسیم بودجه کشور در سطح‌کلان وارد است و نظام درآمد-هزینه باعث توانمند شدن مردم و رقابت در میان استان‌ها می‌شود.

وی بیان داشت: رویکرد و دیدگاه من این است که در انتصاب مدیران مجموعه استانداری با استفاده از نیرو‌های داخلی، در مسیر تقویت و تحکیم بدنه وزارت کشور در استان حرکت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز