خبرگزاری کار ایران

دردسر شورای نامگذاری معابر شهری برای تغییر نام خیابانی در اصفهان/ عضو شورا: تغییر خواست شهروندان است

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۹۰۶

براساس طرحی از سوی رئیس شورای نامگذاری معابر شهری اصفهان قرار است نام خیابان ابوالحسن اصفهانی به باغ کاران تغییر یابد. اما پیش از تصویب نهایی ، این طرح برای شهرداری اصفهان دردسر ساز شد و هجمه های زیادی را در پی داشت.

به گزارش ایلنا از اصفهان،وقتی رئیس  شورای نامگذاری معابر شهری اصفهان خبر تغییر نام خیابان ابوالحسن اصفهانی به نام باغ کاران را داد گمان نمی‌کرد دقایقی پس از آن با موجی از مصاحبه‌های انتقادی نسبت به تغییر نام این خیابان از سوی برخی مواجه شود.

اما به گفته مهدی مقدری بسیاری از شهروندان خواستار بازگشت نام‌های پیشین خیابان‌های شهر هستند و بر این اساس خیابان ابوالحسن اصفهانی در منطقه سه به نام تاریخی و قدیمی خود، "باغ کاران"، تغییر نام می دهد و چهارراه تقاطع این خیابان با شریف واقفی به نام "ابوالحسن اصفهانی" نامگذاری خواهد شد.

وی تاکید کرد: باغ کاران قدیمی‌ترین بخش از باغ‌های اصفهان است که صدها سال نام این منطقه بوده و در شعر حافظ نیز به آن اشاره شده است. این درحالی است که اگر این طرح تصویب نهایی شود، چهارراه تقاطع این خیابان با شریف واقفی به نام "ابوالحسن اصفهانی" نامگذاری خواهد شد و عملا نام "ابوالحسن اصفهانی " از لیست اسامی خیابان های شهر اصفهان حذف نمی شود.

عضو شورای نامگذاری معابر و اماکن شهرداری اصفهان نیز در خصوص این تغییر نام گفت: شورای نامگذاری متشکل از اعضای شورای شهر و شهرداری است؛ پیشنهاد تغییر نام خیابان‌ها و معابر در این شورا مطرح می شود و پس از آن که به تصویب شهردار رسید، در قالب لایحه به کمیسیون فرهنگی شورای شهر تقدیم شده و در صورت تأیید برای اخذ رأی نهایی به صحن علنی شورا ارایه می شود که در نهایت پس از تأیید شورای شهر، نام آن معبر یا خیابان تغییر خواهد کرد.

ایمان حجتی تصریح کرد: به عنوان نمونه تغییر نام خیابان سید ابوالحسن اصفهانی، در اولین مرحله از این مراحل قرار دارد و تغییر آن قطعی نشده است.

وی تأکید کرد: نام خیابان سید ابوالحسن اصفهانی تغییر نکرده و طی کردن چهار مرحله دیگر برای جایگزینی نام این خیابان لازم است.

عضو شورای نامگذاری معابر و اماکن شهر اصفهان با بیان این که پیشنهاد تغییر نام خیابان ها و معابر بر اساس مطالبه شهروندان، مستندات تاریخی، جنبه های اجتماعی و نظرات خبرگان و پژوهشگران تاریخ و فرهنگ ارایه می شود، بیان داشت: استفاده از  نظرات مردم در انتخاب نام معابر و اماکن جدید شهری در دستور کار شهرداری قرار دارد. همچنین اندیشمندان و فعالان فرهنگی شهر به عنوان نمایندگان شهردار اصفهان در شورای نامگذاری حضور دارند.

 سید ابوالحسن موسوی مدیسه‌ای اصفهانی (۱۲۸۴–۱۳۶۵ ق) از مراجع تقلید و از علمای بزرگ شیعه بود. وی بعد از درگذشت عبدالکریم حائری یزدی، مرجعیت عامه شیعه را بر عهده داشت و شاگردان زیادی پرورش داد.

اصفهانی کتابی در فقه به نام وسیله النجات دارد که از متون مهم فقهی است و امام (ره) هم آن را با نام تحریر الوسیله شرح کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز