خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی خبرداد:

عملیات مبارزه با ملخ‌های کوهان‌دار در تاغزارهای ورامین

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۰۰۱

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین گفت: به منظور مبارزه با ملخ‌های کوهان‌دار تا عملیات سم پاشی در سطح سه هزار هکتار از کانون‌های بحرانی تا تاغزارهای ورامین به مرحله اجرا درآمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد فدایی با اعلام این خبر افزود: ایجاد جنگل‌های دست‌کاشت تاغ در مناطق ابردژ و آبشور شهرستان ورامین حاصل اقدامات بیابان‌زدایی از سوی این اداره کل طی چند دهه گذشته است که به میزان قابل توجهی در تثبیت و جلوگیری از فرسایش خاک و حرکت شن‌های روان نقش داشته است که با توجه به این مهم مراقب و نگهداری از این پوشش‌های ایجاد شده از اولویت‌های کاری مجموعه منابع طبیعی است. 

وی اظهار داشت: تا فراهم شدن شرایط اپولوژیکی آفات و بیماری‌ها در کنار خشکسالی می‌تواند تهدیدات جدی برای تاغزارها به شمار آید که در این صورت ضرورت ایجاب می‌کند تا با بهره‌گیری از روش‌های علمی، تخصصی و دانش روز اقداماتی از قبیل پیش آگاهی، پیشگیری و کنترل را در زمان مناسب و به نحوی که اثرات سوء برای محیط زیست نداشته باشد علیه آنها به کار بست. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین تاکید کرد: کمبود اعتبارات و عدم امکانات و تجهیزات کافی از مشکلات پیش رو برای مبارزه با این ملخ‌هاست که امیدواریم با همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌های مرتبط بتوانیم مبارزه را به موقع انجام داده و حتی‌الامکان از بروز خسارت‌های وارده جلوگیری کنیم. 

اراضی بیابانی شهرستان ورامین حدود 33 هزار هکتار وسعت دارد که در جنوب شرق و شرق این شهرستان و در مناطق ابردژ و آبشور واقع شده که تاکنون حدود 11 هزار هکتار از این اراضی زیر پوشش عملیات طاق کاری و بیابان‌زدایی قرار گرفته است.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز