خبرگزاری کار ایران

به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شد؛

تشکیل اولین مجمع سلامت در شهرستان صومعه‌سرا

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۴۳۷

به منظور اجتماعی سازی مقوله سلامت، به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اولین نشست مجمع سلامت شهرستان صومعه سرا با حضور فرماندار، مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، برگزار شد.

به گزارش ایلنا از صومعه‌‌‌‌سرا، به منظور اجتماعی‌‌‌سازی مقوله سلامت و در راستای ارتقای همه‌‌‌جانبه سلامت در گیلان، اولین نشست مجمع سلامت شهرستان صومعه‌‌‌سرا با حضور فرماندار، مدیران دستگاه‌‌‌های اجرایی شهرستان و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

علی فتح‌‌الهی، فرماندار شهرستان صومعه‌‌‌سرا در اولین نشست مجمع سلامت شهرستان صومعه‌‌‌‌‌‌سرا گفت: انسان سالم‌‌‌محور توسعه پایدار است و اگر قرار است جامعه‌‌‌ای به توسعه پایدار و همه‌‌جانبه دست پیدا کند، باید به دو مقوله امنیت و سلامت به عنوان شاکله اصلی توسعه همه‌‌جانبه توجه کند. 

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام در خصوص مقوله سلامت در کنار امنیت بسیار سفارش شده است، اظهار داشت: همچنان که توسعه هیچ جامعه‌‌ای بدون ایجاد امنیت امکانپذیر نیست، در جامعه‌‌ای که سلامتی در آن نیست نیز نمی‌‌توان امید هیچ توسعه‌ای داشت.

فرماندار صومعه‌‌سرا ادامه داد: اعتماد مردم به مسئولان و خدمتگزاران خود در تمامی مراودات اداری، سیاسی، اجتماعی و... لازمه پیشرفت هر جامعه‌‌ای است و اگر این اعتماد، در بین مردم وجود داشته باشد قطعا در برنامه‌‌ها حضور خواهند داشت و با کمک به دولت درصدد به نتیجه رساندن اهداف و برنامه‌‌ها برخواهند آمد.

فتح‌الهی با اشاره به اینکه وجود احساس امنیت در جامعه از خود امنیت نیز مهمتر است، تصریح کرد: احساس امنیت در همه حوزه‌ها اعم از امنیت نظامی، امنیت اجتماعی، امنیت غذایی و سلامت و... می‌‌‌تواند یک اعتماد مفید در جامعه ایجاد کند که یک سوی آن دولت و سوی دیگر آن مردم قرار دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که با راه‌‌‌اندازی مجمع سلامت در شهرستان‌‌های گیلان، گامی مثبت در ارتقای سلامت جامعه برداشته شود و با مشارکت همه دستگاه‌‌ها و مردم، با خود مراقبتی، پیشگیری و کاهش هزینه‌‌های درمانی به سوی یک جامعه سلامت محور حرکت کنیم.  

علی داودی، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: اجتماعی شدن مقوله سلامت، یعنی مشارکت ساختارمند همه مردم در نظام سلامت جامعه و برای استقرار این مهم، نیازمند همراهی و مشارکت همه سازمان‌ها و دستگاه ها اجرایی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان متولی اصلی سلامت هستیم.

وی با بیان اینکه فقط ۲۵ درصد از عوامل تاثیرگذار بر مقوله سلامت به وزارت بهداشت و دانشگاه‌‌های علوم پزشکی مربوط می‌‌شود و ۷۵ درصد دیگر عوامل موثر بر مقوله سلامت در خارج از حیطه وزارت بهداشت است، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تشکیل مجمع سلامت در شهرستان‌‌ها به دنبال مشارکت و همراه کردن ۷۵ درصد مردم با نظام سلامت در استان است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کرد: برای افزایش سواد سلامت جامعه، نیازمند پایگاه‌‌های هستیم تا از طریق مردم، اطلاعات مورد نیاز آنها را به خودشان برسانیم و افتتاح کانون سلامت محلات می‌‌تواند گامی مثبت در این خصوص باشند. 

داودی ادامه داد: برای هر چهار هزار نفر جمعیت شهری یک کانون سلامت محله در حال تشکیل است که در این کانون‌‌ها ۱۰ کارگروه مختلف از قبیل (کارگروه مادر و کودک، کارگروه سالمندان، کارگروه نوجونان و جوانان و...) فعالیت خواهند کرد و با ارایه برنامه‌‌های آموزشی و غربالگری به حفظ و ارتقای سلامت مردم کمک خواهند کرد.

حیدر محمودی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صومعه‌‌‌سرا، نیز ضمن قدرانی از فرماندار شهرستان صومعه‌‌سرا بابت پیگیری مسایل حوزه سلامت یادآور شد: خوشبختانه فرماندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی شهرستان در راس شورای سلامت شهرستان قرار دارد و این مهم می‌‌تواند در همکاری بین بخشی حوزه سلامت با سایر ادارات بسیار اثرگذار باشد. 

وی با اشاره با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور بیان کرد: همچنان که اجرای این طرح، تحولی عظیم در حوزه سلامت ایجاد کرد و همه مردم از ثمرات آن بهره‌مند شدند، ان‌شالله با راه‌‌اندازی مجمع سلامت در شهرستان‌‌ها، نیز بتوانیم با مشارکت مردم، یک تحول عظیم در حفظ و ارتقای سلامت جامعه ایفا کنیم.

در ادامه با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسئولان محلی، اولین کانون سلامت محله شهرستان صومعه‌‌سرا در مکانی که توسط شهرداری این شهرستان آماده شده بود، افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز