خبرگزاری کار ایران

خواجه‌ای خبر داد:

آواربرداری از 23 هزار واحد زلزله‌زده در کرمانشاه/ پرداخت تسهیلات معیشتی به مستاجران منطقه

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۶۶۹

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه از آواربرداری 23 هزار و 640 واحد مسکونی تخریب‌شده شهری و روستایی در مناطق زلزله‌زده استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا خواجه‌ای عصر امروز در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان اظهار داشت: بیشتر این آواربرداری‌ها در مناطق روستایی است به همین دلیل روند ساخت واحدهای زلزله‌زده در شهرها نسبت به روستاها کندتر پیش می‌رود. پیش‌بینی می‌شود تعمیر واحدهای آسیب‌دیده و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر و مناطق زلزله زده هرچه سریع‌تر به پایان برسد.

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه عنوان کرد: پیمانکاران بنیاد مسکن تاکنون کار پی کنی 17 هزار و 217 واحد مسکونی را به اتمام رسانده و بتن‌ریزی 10 و 402 واحد را انجام داده اند. کار اجرای سقف هفت هزار و 11 واحد مسکونی به اتمام رسیده و سه هزار و 834 واحد در مناطق زلزله‌زده دیوارچینی شده است.

وی اعلام کرد: در صورت مساعد بودن هوا بنیاد مسکن هر هفته کار احداث 800 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده را آغاز خواهد کرد. در مجموع 88 هزار واحد آسیب دیده در مناطق زلزله‌زده به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد 58 هزار واحد با بانک‌ها عقد قرارداد بسته و مابقی هم در مرحله عقد قرارداد هستند.

خواجه ای همچنین گفت: هشت تن سیمان رایگان و میلگرد با قیمت پایین‌تر از نرخ بازار در اختیار واحدهای تخریبی قرار داده می‌شود. بخشنامه‌ای به تمام بانک‌های عامل مبنی بر پرداخت تسهیلات معیشتی به مستاجران مناطق زلزله‌زده نیز ابلاغ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز