خبرگزاری کار ایران

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد :

ضرورت مقاوم سازی 22 میلیون واحدمسکونی در برابر حوادث طبیعی /وجود 320 گسل اصلی در کشور

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۵۹۳

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام این مطلب که ۳۲۰ گسل اصلی در ایران وجود دارد، گفت: با حمایت‌های دولت راهکارهایی اندیشیده شود تا در آینده‌ای نزدیک خدمات ناشی از حوادث طبیعی همچون زلزله با تدابیر متناسب با شرایط و اقلیم کشور به کمترین میزان خود برسد.

به گزارش ایلنا ، علی بیت‌الهی رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در نشست ویژه اعلام نتایج فراخوان طرح‌های اسکان موقت پس از زلزله گفت: ایران کشور چهار فصل و ویژه‌ای است که علاوه بر نعمت‌های الهی کشوری لرزه خیز است که البته نیازمند تدبیر برای آمادگی با بحران زلزله نیز است.

بیت‌الهی ادامه داد: ۳۲۰ گسل اصلی در کشور وجود دارد و زلزله سال گذشته کرمانشاه و ۱۹۰۰ پس‌لرزه و زلزله اردیبشهت ۹۷ طالقان و همچنین گسل‌های فراوان تهران و البرز همگی نشان می‌دهد که باید در برابر زلزله آمادگی‌های لازم را ایجاد کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی وی با تاکید براینکه زلزله‌ها نبض زندگی طبیعت هستند، گفت: حدود ۲۲ میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور ۱۰ میلیون ساختمان خشتی و گلی هستند که باید مقاوم‌سازی شوند. همچنین در برابر حریق و دیگر حوادث طبیعی آمادگی‌های لازم را در ساختمان‌های موجود ایجاد کنیم.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه یادآور شد: در روستاهای کرمانشاه در بعضی نقاط آسیب‌های ۱۰۰ درصد را شاهد بودیم و همین مطلب موید آن است که باید در کشور اسکان اضطراری و موقت در اولویت‌های مسئولان قرار گیرد.

بیت‌الهی با مقایسه زلزله بم و زلزله ژاپن در سال ۸۲ اعلام کرد: دو کشور ایران و ژاپن کشورهای لرزه‌خیزی هستند اما ژاپن توانست برای این ویژگی کشور خود چاره‌اندیشی کند و زلزله بم و ژاپن در فاصله چند ماه در سال ۸۲ که در ژاپن یک کشته و در ایران ۳۳ هزار نفر کشته داد نشان دهنده تفاوت‌های کشور ما با ژاپن در مواجه با بحران زلزله است.

وی اظهار امیدواری کرد تا از طریق حمایت‌هایی که در دولت یازدهم و دوازدهم از مرکز تحقیقات برای زلزله ایجاد شد راهکارهایی اندیشیده شود تا در آینده‌ای نزدیک خدمات ناشی از حوادث طبیعی همچون زلزله با اتخاذ تدابیر متناسب با شرایط و اقلیم کشور به کمترین میزان خود برسد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز