خبرگزاری کار ایران

جهانگیر شاهمرادی، به ایلنا گفت:

نمایشگاه مجازیِ کالای ایرانی، حلقه مفقودی در صنعت کشور و البرز است

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۵۹۷

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز در ارتباط با اهمیت معرفی تولیدات داخلی، گفت: نمایشگاه مجازیِ کالای ایرانی که به عنوان حلقه مفقودی در صنعت کل کشور و استان البرز است، برای جلوگیری از واردات کالای مشابه باید راه‌اندازی شود. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، جهانگیر شاهمرادی در ارتباط با معرفی کالاهای تولیدی در کارخانه های مستقر در البرز و برای جلوگیری از واردات در استان و کشور، گفت: یکی از مشکلات اساسی در بخش صنعت، نداشتن اطلاعات کافی از تولیدات داخلی است که متاسفانه عدم آگاهی از نوع و تعداد کالاهای تولیدی، بازاریان و اصناف را مجبور به خرید کالاهای خارجی می‌کند.

وی ادامه داد: بارها دیده شده، خریدار داخلی، کالایی که در شهرک های صنعتی استان تولید می شود را از شهرک صنعتی استان دیگر، وارد می کند و این معضل نه تنها هزینه حمل و نقل را بر خریدار تحمیل خواهد کرد بلکه تولید کننده را با حجمی از کالای تولید شده، روبرو می کند بنابراین ارائه اطلاعات محصولات صنعتی از طریق اینترنت، فضای مجازی و یا نصب برنامه گوشیِ همراه که به راحتی قابل دسترسی باشد، ضرورتی است که باید دنبال شود.  

شاهمرادی با یادآوری اینکه شرکت شهرک های صنعتی و اتاق بازرگانی، این اقدام را در گذشته شروع کرده بود، خاطرنشان کرد: این حرکت به تنهایی، کافی نبود لذا باید انسجام لازم را پیدا کند و در قالب نمایشگاه مجازی، با جستجوی اینترنتی، اطلاعات نوع و تعداد محصولات واحدهای دولتی و خصوصی، مشخص شود چراکه سودآوری بیشتری خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی البرز با عنوان اینکه این حرکت می تواند کار سنگینی باشد، اظهار داشت: نمایشگاه مجازی کالای ایرانی یکی از حلقه های مفقودی صنعت در کشور و استان البرز است بنابراین با درنظرگرفتن تولید به روز کالاها، بالا رفتن کیفیت، متفاوت شدن بسته بندی و رقابتی شدن تولیدکنندگان، لازم است علاوه بر برگزاری نمایشگاه های دائمی به فکر راه اندازی نمایشگاه مجازیِ مدیریت شده باشیم که دسترسی متقاضیان، آسان شود. 

شاهمرادی در ارتباط با سهم اشتغال البرز در شهرک های صنعتی استان، گفت: در کل، سهم شهرک‌ها و صنعت یکجا دیده می‌شود و نهایتا برای تکمیل سهم صنعت، از شهرک‌های صنعتی به عنوان متولی بخشی از صنعت که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند، دیده می شود لذا بخش صنعتی به عنوان متولی کل بخش صنعت که شامل شهرک های صنعتی، صنایع خارج از شهر، واحدهای کوچک و بزرگ و اصناف را شامل می شود.  

وی با یادآوری افزایش سهم اشتغال در البرز طی سال گذشته، ادامه داد: بخش صنعت  استان علاوه بر سهم قبل، موفق شد بیش از تعهد سهم خود، اشتغالزایی کند.  

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی البرز در ارتباط با سهم اشتغال سال جاری در راستای تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان، تصریح کرد: جلسه‌ای در شورای اشتغال تشکیل و رقمی برای رسیدن به این نرخ، پیشنهاد شد اما استاندار معتقد است، البرز ظرفیت افزایش اشتغال بیشتری دارد لذا در جلسات آینده، بعد از مشخص شدن این رقم، سهم اشتغال بخش صنعت در سال جاری از طریق استانداری یا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام خواهد شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز