خبرگزاری کار ایران

در اختتامیه کارگاه مناسب‌سازی معابر شهری؛

راه‌های رسیدن به شهری استاندارد و انسانی در رشت بازخوانی شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۵۷۵

در چهارمین دوره آموزشی مناسب‌سازی معابر که با حضور اعضای شورای‌شهر، سرپرست شهرداری کرج و اساتیدی از کشور ژاپن برگزار شد، راه‌های رسیدن به شهری استاندارد و انسانی بازخوانی شد. 

به گزارش ایلنا، بررسی موانع موجود در پیاده‌راه‌های شهر کرج و کمک به تردد آسان کودکان، کهن‌سالان، معلولین و افراد کم‌توان از مهمترین موضوعات مورد بحث در کارگاه مناسب‌سازی معابر شهری بود.

فراهم کردن شرایطی ویژه برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی بدون وارد شدن به خیابان و ارتقای سطح ایمنی برای افراد کم توان، از موضوعات حایز اهمیتی بود که در طراحی معابرشهری مورد بررسی قرار گرفت.

افزایش آگاهی شهروندان در استفاده از امکاناتِ شهری همزمان با توسعه امکانات نیز از دیگر مواردی بود که در این کارگاه توسط اساتید ژاپنی مطرح و درباره آنها بحث و تبادل نظر شد.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر کرج در اختتامیه چهارمین دوره آموزشی مناسب‌سازی معابر، گفت: با توجه به اینکه همه افراد از معابر استفاده می‌کنند، ضروری است در تدوین برنامه‌های مناسب سازی، تمام اجزای شهر حتی تعدادِ کودکان نیز دیده شود.

احد رسولی افزود: متاسفانه محیط‌های شهری در کشور ایران هنوز کیفی‌سازی نشده و این موضوع می‌طلبد برای داشتن شهری توسعه یافته به سمت "استانداردها" حرکت کنیم.

وی با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از معلولان، بیان کرد: با وجود آن‌که قانون جامع حمایت از معلولان تصویب شده اما تا کنون هیچ اقدامی مثبتی در جهت تحقق آن صورت نگرفته است.

رسولی با بیان این که رفاه شهروندی اولویت اهداف مدیریت شهری است، اظهار امیدواری کرد: با برگزاری دوره های آموزشی و اجرای آموزش های لازم  هرچه سریعتر به استانداردها نزدیک و شرایط مناسبی برای شهروندان به وجود بیاوریم.

سرپرست شهرداری کرج با اشاره به اینکه آموزش پیش نیاز مهارت و مهارت پیش نیاز سرمایه انسانی است، اظهار داشت: توجه به مقوله آموزش به عنوان رکن اساسی پیشرفت موضوعی است که باید به آن بیش از گذشته پرداخته شود.

محمدرضا احمدی‌نژاد آموزش را مهم ترین اصل در دستیابی به استانداردها دانست و تاکید کرد: در موضوع آموزش هر چقدر بکوشیم و هدفمند گام برداریم باز نیازِ به آن احساس خواهد شد چرا که برای تغییر رویکرد موجودنیازمند برگزاری دوره های آموزشی مدون هستیم.

 

سرپرست شهرداری کرج با بیان اینکه فعالیت تمامی حوزه های مدیریت شهری در کنار هم می تواند به پیشرفت شهر کمک کند، یادآور شد: برای برپایی عدالت اجتماعی ضروری است تمامی حوزه های مرتبط با استاندارد سازی ها در چنین کارگاه هایی حاضر باشند.

این مسئول شهری با اشاره به نقش موثر پیمانکاران در دستیابی به توسعه شهری، گفت: در موضوعات عمرانی پیمانکاران مجری هستند پس ضروری است آنان نیز آموزش های لازم را فرا بگیرند.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج در اختتامیه کارگاه مناسب سازی معابر شهری با بیان این که 15 درصد جمعیت کشور را معلولین تشکیل می دهند، گفت: با این وجود شهرهای ما از حداقل هایی که جامعه معلولان برای تردد آسان در شهر نیاز دارند، خالی است.

مهدی حاجی قاسمی با اشاره به اینکه شهرهای ما انسان محور نیستند و تمام شهرها خودرو محور شده اند، تاکید کرد: باید برای ساخت شهری با مولفه های انسانی تلاش کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج انسان محور بودن شهرها را رویکردی عدالت محور دانست و گفت: در صورتی که همه ی افراد با هر شرایطی بتوانند از امکانات شهری به راحتی و درستی استفاده کنند، آن موقع است که می توانیم بگوییم شهر خوبی داریم.

وی بیان کرد: اعضای شورای پنجم توجه به پیاده راه ها را به عنوان یک هدف مهم پیگیری خواهند کرد و امیدوارم در سال 97 بتوانیم درصدی ار معابر شهری را به استانداردها نزدیک کنیم.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج نیز در این مراسم، گفت: لازمه رضایت شهروندان فراهم کردن زندگی آرام برای آنان است.

عسگر نصیری با اشاره به اینکه شهرداری کرج از سال 93 توجه به معابر و مناسب‌سازی آن را در دستور کار قرار داده است، افزود: رسیدن به شهری استاندارد، فرهنگ است و باید به این فرهنگ دست یابیم.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی باید در تمامی حوزه‌های شهری مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: خوشبختانه در این دوره آموزشی تمامی حوزه‌های مدیریت‌شهری درگیر شده‌اند و در طرح ارایه شده از سوی هیات ژاپنی، خودپردازهای بانک، تلفن‌های همگانی، مبلمان‌شهری، فضای سبز و ... استانداردسازی خواهند شد.

نصیری یادآور شد: اگر در کرج به صورت مدام آموزش‌ها را دنبال کنیم و آنها را به‌کار ببندیم تا 10 سال آینده شهری استاندارد خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز