خبرگزاری کار ایران

مدیرکل جهاد کشاورزی استان مطرح کرد:

خسارت 600 میلیاردی سیل، تگرگ و سرما به کشاورزی آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۷۵۰

سیل ، تگرگ و سرما به اراضی باغی و زراعی آذربایجان غربی 630 میلیارد تومان خسارت زده است.

به گزارش ایلنا، مدیرکل جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت : از پاییز سال 96 تا به امروز بر اثر حوادث طبیعی سیل، تگرک و سرمازدگی متاسفانه 57 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان آذربایجان غربی دچار خسارت شده اند که میزان برآورد خسارات 630 میلیارد تومان است.

کریم زاده افزود : در فروردین ماه سالجاری نیز بر اثر سرمازدگی 580 میلیارد تومان خسارات وارد شده است.

وی گفت: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده اند می توانند از مزایای صندوق بیمه محصولات کشاورزی استفاده کنند و برای آن دسته از کشاورزانی که بیمه نکرده اند اکیپ خسارت جهاد کشاورزی اقدام به صورت برداری و تهیه لیست خسارات ها کرده که به محض تخصیص اعتبارات جبران خسارت خواهد شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی اجرای روش های نوین آبیاری در پایاب دو رود ارس و زاب ، شمال و جنوب استان در حوزه آبریز دریاچه ارومیه را مهمترین برنامه های سازمان متبوع خود در سال جاری عنوان کرد.

کریم زاده گفت: برای کشت گلخانه ای و پرورش ماهی ، طرح های دامدار بزرگ در خارج از حوزه دریاچه ارومیه آماده اعطای مجوز، زمین و تسهیلات بانکی هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز