خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی کردستان خبرداد:

خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی به مزارع و باغات استان کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۰۴۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی سرما و تگرگ به مزارع و باغات استان در سال زراعی جاری خبرداد.

به گزارش ایلنا، خالد جعفری اظهار داشت: خسارت‌هایی که به مزارع استان در نتیجه سرمازدگی ۲۷ و ۲۸ فروردین وارد شده بود با مراقبت‌های انجام شده و بارندگی های این مدت جبران شد.
 
وی با اشاره به اینکه باغات ومزارع ۱۶، ۱۷ استان کشور دچار سرمازدگی شدند، عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی  به منظور حمایت از کشاورزانی که دچار خسارت شدند آنها را در اولویت پرداخت تسهیلات با نرخ بهره پایین قرار داده و سود تسهیلات گذشته آنها را هم استمهال خواهد کرد.
 
وی بیان کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش و جلوگیری از سرمازدگی هم چون استقرار ایستگاه های هواشناسی هشدار دهنده در مناطق مختلف و استفاده از سیستم های مه پاش امری ضروری است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان میزان خسارت وارد شده به دلیل سرمازدگی و بارش تگرگ در مزارع و باغات استان را ۳۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و اظهارداشت: از ۴۱ هزار هکتار باغ استان ۱۶ هزار هکتار آن دچار خسارت شدند.
 
جعفری سطح مزارعی که دچار خسارت شدند را ۵۰ تا ۷۰ هزار هکتار ذکر کرد و افزود: از مبلغ مذکور ۷۰ میلیارد تومان آن شامل خسارت وارد شده به مزارع استان است.
 
وی بیان کرد: میزان سطح باغاتی که تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری قرار گرفتند ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۱۰۰ درصد این سطح شامل ۱۶ هزار هکتاری است که به آنها خسارت وارد شده است.
 
وی عنوان کرد: امسال در بحث مبارزه با آفت سن در مزارع گندم بجز منطقه محدودی در کامیاران نیازی به این اقدام در دیگر مزارع استان نداشتیم و خوشبختانه تاکنون آفات در مزارع استان شیوعی نداشته است.
 
وی اظهار داشت: در ارتباط با بیماری زنگ زرد گندم هم تدابیر و پیشگیری‌های لازم انجام شده و کارشناسان جهاد کشاورزی استان به طور مستمر از مزارع بازدید می‌کنند و در صورت مشاهده این بیماری سموم به اندازه کافی برای مبارزه برعلیه آن وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز