خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج:

مشکلات مناطق، حل نشود، فرسایشی می شود/بلاتکلیفی شهرداری و دهیاری، حل و فصل شود

کد خبر : ۶۱۷۶۰۱

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرج گزارشی از بازدید مناطق 4، 9 و 12 و حریم منطقه 7 ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس زارع امروز در پنجاهمین جلسه شورای شهر کرج با اشاره به مشکلات دیده شده منطقه 12 شهر کرج، اظهار داشت: در منطقه گلستان که مجاور شهرک گلستان قرار دارد، به‌رغم دارا بودن شرایط بافت شایسته شهری، در حال تبدیل به بافت حاشیه ای شده است.

وی ادامه داد: در این منطقه تعدادی ساختمان غیر مجاز و بدون پروانه ساخته شده و تقسیم اراضی و فروش قولنامه ای به وفور دیده می شود و ممکن است در آینده به مصیبت شهر کرج تبدیل شود چراکه با وجود عدم کیفیت آسفالت سطح معابر و نداشتن استاندارد، این منطقه را به کمترین امکانات شهری تبدیل کرده است.

زارع ضمن یادآوری منطقه چمن به عنوان یکی از مناطق با بافت خوب اکولوژیک، گفت: می توان از این منطقه برای اشتغال و گردشگری بهره برد اما دیده می شود طی چند سال اخیر خسارت بسیاری توسط محاکم قضایی وارد شده که مشکلات بیشتری را ایجاد کرده است.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه استفاده از چاه‌های غیر مجاز، منطقه چمن را در آینده با بحران بی آبی مواجه خواهد کرد، اضافه کرد: بار ترافیک با توجه به تردد بالا، قابل توجه است و این در حالی است که ممکن است در حوزه محمدشهر با چنین معبری روبرو نباشیم بنابراین لازم است سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری کرج، برنامه منسجم داشته باشد.

زارع گفت: بافت سومی که بازدید شد، منطقه محمودآباد است که با توجه به مصوبه دوره گذشته از دهیاری، جدا و به شهرداری کرج تحویل داده شد در حالی که این تغییرات به صورت کامل و مشخص اجرایی نمی شود و این منطقه را با بلاتکلیفی روبرو کرده است اما شهرداری کرج با این وجود در ساخت و ساز غیر مجاز، دخالت می کند.

عضو شورای شهر با انتقاد از سوداگری بوجود آمده در محمودآباد، خاطرنشان کرد: ساختمان‌های حداکثر دو طبقه مناسب بافت این منطقه است ولی آپارتمان‌های چندین طبقه بدون پارکینگ برجمعیت آن اضافه کرده ولی امکانات و خدمات شهری مانند ورزشگاه، پارک به نسبت جمعیت احداث نشده‌است.بنابراین لازم است مشکلات بین شهرداری و دهیاری حل و فصل شود چراکه اگر این مشکلات، فرسایشی شود، مردم را با معضلات جدی تری روبرو می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز