خبرگزاری کار ایران

با دستور نجفی؛

طرح جامع مدیریت پسماند در استان البرز تدوین شود

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۹۰۵

استاندار البرز گفت: برای مدیریت پسماند استان باید با حضور کارشناسان و متخصصان طرحی جامع تهیه و تدوین شود و دستورالعمل آن نیز به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان که ظهر امروز برگزار شد با بیان اینکه البرز در این بخش با ضعف مواجه است، افزود: باید در اسرع وقت نسبت به برنامه ریزی در این بخش اقدام کرد.

وی ادامه داد: حدود 6 ماه اخیر کارشناسان بسیاری برای ارائه برنامه در حوزه مدیریت پسماند مراجعه کرده اند که سازمان محیط زیست باید برنامه‌ها و نظرات کارشناسی را اخذ کرده و تدابیر لازم را به دستگاه‌ها ابلاغ کند.

نجفی با اشاره به اینکه البرز به عنوان سی و یکمین استان کشور با چالش‌های متعدد و ضعف در زیرساخت‌ها مواجه است، گفت: بر این اساس از ابتدای حضور به طور جد پیگیر توسعه راه‌ها و ایجاد اشتغال در استان بودیم که در این رابطه نیز توفیقات ارزشمندی حاصل شد، بنابراین حضور میدانی در حوزه مدیریت پسماند و رسیدگی به مسائل این بخش ضروری است.

وی افزود: به جد درصدد مسافربری شدن فرودگاه پیام و توسعه و رونق گردشگری و بوم گردی در استان هستیم و اگر مدیریت درستی در حوزه پسماند صورت نگیرد با مشکل مواجه خواهیم شد.

استاندار البرز با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و آماده‌سازی بستر اجرای این طرح اضافه کرد: مردم و مسئولان باید کنار یکدیگر با تعامل و هم افزایی برای مدیریت پسماند، اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به رویکرد دولت مبنی بر حفاظت از محیط زیست، فضای کشور برای اجرای طرح های زیست محیطی فراهم است و باید از چنین بستری برای تدوین و اجرای طرح های کارشناسی بهره برداری کرد.

نجفی با بیان اینکه باید تکالیف و وظایف تمامی دستگاه ها برای مدیریت پسماند مشخص و ابلاغ شود، افزود: در این خصوص حوزه معاونت عمران باید وارد عمل شده و با استفاده از نظرات کارشناسان طرحی در این خصوص تدوین شود. در حوزه مدیریت پسماند به جد ورود خواهیم کرد و آینده روشنی را در این بخش پیش رو داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز