خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد عنوان کرد:

پیگیر خسارت آسیب‌رسانی به خط انتقال آب به یزد هستم/ تکلیف ما با قانون‌شکنان روشن است

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۳۳۵

استاندار یزد گفت: خط انتقالی آب به یزد بر اساس مقررات و موازین قانونی ایجاد شده و آسیب رسانی به آن مصداق قانون شکنی به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، محمود زمانی قمی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: آب انتقالی به استان یزد با عنایت به مقررات جاری و قانونی کشور در دهه 60 و بعد از آن انجام و محقق شده و طبیعتا در حقیقت آسیب رساندن به این جریان قانونی خلاف مقررات و قانون شکنی است و تکلیف ما و دست اندرکاران با قانون شکنان روشن است .

زمانی قمی افزود: مردم بزرگوار اصفهان، کشاورزان و مردم استان یزد در کمال مودت و دوستی سال‌هاست که در کنار هم زندگی می‌کنند و در زیر چتر جمهوری اسلامی و انقلاب تابناک اسلامی به مقررات و قوانین را احترام می‌گذارند و خوشبختانه با موضع حکیمانه امام جمعه محترم اصفهان آیت الله طباطبائی دیگر جایی برای هنجار شکنی وجود ندارد .

به گفته استاندار در تاریخ 24 فروردین 97 امام جمعه اصفهان به روشنی مواضع استان و مواضع شرعی را در این خصوص ارائه دادند و این مسئله را روشن کردند که صمیمانه از ایشان و همه دست اندرکاران و کشاورزان تشکر می‌کنم .

استاندار با بیان این مطلب که تاکنون چند بار آب انتقالی استان یزد قطع شده و خسارات مالی فراوانی به ما وارد شده و التهابات و شرایط خاصی را در استان حکمفرما کرده است، گفت: من به عنوان مسئول استان یزد و مسئول امنیت استان این خسارت را از طریق قانونی پیگیری و مطالبه خواهم کرد .

وی افزود: حمله به خط انتقالی آب به استان یزد هم به هیچ وجه قبول نیست من این مسئله را به مراجع ذیربط منتقل کردم و پیگیری هم می‌کنم و موضع ما اخذ خسارت از عناصری است که این موضوع را به وجود آوردند.

استاندار با تاکید بر اولویت تامین آب شرب برای اصفهان و یزد اضافه کرد: وقتی آب کم است و منابع آبی هم ضعیف است کشاورزان هم متاثر از این شرایط می‌شوند و باید متوجه باشیم که کشاورزان اصفهانی ما هم دچار مرارت‌هایی می شوند . با این حال دولت تدبیر کرده و می کند و خسارات ناشی از این فقدان آب در حوزه کشاورزی را جبران می‌شود .

زمانی قمی با تقدیر از صبوری و بردباری همه مردم عزیز استان یزد و استان اصفهان گفت: از مردم و از همه نخبگانی که با صبوری و بردباری و پرهیز از هیجانات به دنبال یافتن راه های منطقی و مودت بیشتر بین قشرهای مختلف یزد و اصفهان  هستند صمیمانه تشکر می‌کنم.

استاندار افزود: در استان یزد به دلیل کاهش شدید تزولات آسمانی و تغییر اقلیم در فلات مرکزی و در بالادست و نقطه‌ای که آب شرب یزد از آنجا تامین می‌شود دچار کاهش شدید منابع آبی شدیم.

زمانی قمی افزود: شورای حفاظت از آب استان یزد با تشکیل جلسات متعدد و با دعوت از کارشناسان و خبرگان در این حوزه تصمیماتی را اتخاذ کرده که در حقیقت با شرایط جدید سازگاری منطقه را بوجود بیاورد و در حوزه های مختلف شرب و بهداشت ، کشاورزی و صنعت اجرا شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز