خبرگزاری کار ایران

هشدار سازمان هواشناسی به مسافران حاشیه رودخانه‌ها:

مراقب سیلاب باشید/ کاهش دما در نیمه شمالی کشور / رگبار باران و رعد و برق با وزش باد برای پایتخت‌نشینان /

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۹۷۵

به گفته سازمان هواشناسی کشور مسافران کوهپایه ها و حاشیه رودخانه های شهر مراقب باشند تا دچار سیلاب نشوند.

به گزارش ایلنا ، این سازمان نسبت به بارش شدید باران و احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق شمالی و کوهستانی کشور هشدار داد.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی با اشاره به احتمال بارش تگرگ در بیشتر مناطق کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که از اواخر هفته پیش آغاز شد برای امروز به صورت رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است و می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و در برخی مناطق کشور ‌شود و در این شرایط جوی مسافران از رفتن به کوهپایه‌ها و اسکان در حواشی رودخانه ها اجتناب کنند.

مسعود حقیقت افزود: این سامانه جوی در غرب و شمال غرب کشور و همچنین نواحی مرکزی و شرق کشور هم گسترش می‌یابد و در هفته جاری به تدریج با کاهش دما در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل خزر مواجه خواهیم شد که بیشتر بارش ها برای استان های مازنداران، گلستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، کردستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

وی از بارش باران در جنوب سیستان و بلوچستان و استان کرمان خبر داد و افزود: فردا یکشنبه -26فروردین ماه جاری -به غیر از جنوب خوزستان تقریبا در سایر کشور شاهد بارش‌های پراکنده هستیم و کشور، هفته پر بارشی را پشت‌سر خواهد گذاشت و این سامانه بارشی به طور کامل روی کشور مستقر می شود و توسعه خواهد یافت و جو اکثر نقاط کشور ناپایدار خواهد شد.

سردترین و گرمترین مناطق کشور

کارشناس هواشناسی سردترین منطقه کشور در صبح امروز شنبه -25فروردین ماه جاری- را لاله زار کرمان با کمینه دمای منفی یک درجه اعلام کرد و گفت: گرمترین منطقه کشور نیز شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان با 39 درجه بالای صفر گزارش شده است.

در تهران نیز امروز احتمال رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت و  طی روزهای آینده نیز شاهد خنک شدن دمای تهران،خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز