خبرگزاری کار ایران

در همایش علمی مهارتهای زندگی و سلامت اجتماعی مطرح شد؛

اعتبار دولتی مناسبی برای آموزش مهارتهای زندگی و تزریق نشاط به جامعه وجود دارد/ حمایت از سلامت انسانها شعار مجموعه هلال احمر است

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۸۹۲

نادر میرزایی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گفت: پیش از توجه به سلامت جسم باید به سلامت روان توجه کرد، از آن رو که بسیاری از امراض جسمی ریشه در روان آدمی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نادر میرزایی در کارگاه توسعه سلامت و نشاط اجتماعی که به همت هلال احمر قزوین برگزار شد، تصریح کرد: انسانهای موفق از آرامش خود حراست می کنند، آدمی که دائما  در تلاش و تکاپو است، به دنبال تنوع در تفکر است، که این مهم در نهایت منجر به تحول در زندگی انسان می شود.

میرزایی در خصوص نشاط در زندگی افزود: همیشه رنج با بشر همراه است، به جای تصور  و توهم دوری از این مشکلات، باید توجه داشت که همین مسائل است که لذت در زندگی را می سازد.

وی در خصوص اصول تقویت نشاط در خود، خاطر نشان کرد: بهرگیری از اصول؛ کاشت و داشت و برداشت، انضباط منجر به تقویت نشاط در شخص می‌شود، یعنی زندگی انسان باید با فکر و تلاش آغاز شود تا بالاخره یک روز این تلاشها به ثمر برسد و همچنین باید برای جلوگیری از ازدحام فکری و مسائل ذهنی با مکتوب کردن مسائل و راهیابی برای آنها، به انضباط مداوم دست یافت.

همچنین مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز در این همایش خاطر نشان کرد:هلال احمر با تلفیق آموزش مهارتهای زندگی و اردو روند یادگیری را برای جوانان تسهیل بخشیده است.

 وی در ادامه افزود: دولت اعتبار خوبی را برای تزریق نشاط و آموزش مهارتهای اجتماعی به جامعه پیش بینی کرده است؛ در همین راستا برنامه خانه‌های ورزش را اداره ورزش و جوانان پیگیری می کند و المپیادهای ورزشی که آموزش و پرورش آن را برگزار می کند، کارگاهها و اردوهایی که هلال احمر متولی آن است و  برنامه های حوزه سلامت که دانشگاه علوم پزشکی مسئول برگزاری آن است. ما نیز با یاری سازمان‌های مردم نهاد سعی خواهیم داشت این برنامه‌ها را در استان افزایش دهیم.

بیدخام در خصوص آموزش مهارت‌های اجتماعی از سوی دستگاهها گفت: دستگاه‌ها نیز در تلاشند با ایجاد برنامه‌های مختلف و  آموزش مهارت‌های اجتماعی نشاط را در جامعه تزریق کنند چرا که بسیاری  از والدین مهارت های اجتماعی لازم را ندارند ،و در نتیجه دانشی وجود ندارد که به نسل بعد منتقل شود.

وی در خصوص کمبود نشاط اجتماعی در استان خاطر نشان کرد:ما به دنبال این هستیم که نشاط به خانواده ها راه یابد، چرا آمار طلاق در استان سنتی و مذهبی قزوین بالاست؟چرا آمار آسیب های اجتماعی با وجود اعتقادات غنی مذهبی و فرهنگی در جامعه روبه رشد است؟یکی از این دلایل عدم تمرین برای کسب شادی و نشاط است که موجب نارضایتی در خانواده و جدایی زوجین می گردد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین در رابطه با تفاوت شادی و نشاط افزود: بین شادی و نشاط تفاوت وجود دارد. شادی یک احساس گذراست، خیلی وقتها جوان‌های ما برای کسب این شادی لحظه ای به مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی روی می آورند.لکن نشاط یک رضایتمندی درونی است، رضایت و امید به زندگی از ثمرات نشاط اجتماعی است،  ما به شدت به حضور نشاط در جامعه نیازمندیم.

بیدخام ضمن اشاره به نقش نشاط بر کاهش آسیب های اجتماعی تصریح کرد: در ایام عید با وجود برنامه های شادی که در استان و سایر نقاط کشور برگزار شد و حضور افراد در جمع‌های خانوادگی ، طبق گزارش دادستان  شاهد کاهش ۲۰ درصدی جرایم بوده ایم.

در این همایش حجت الاسلام مفیدی کیا نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان نیز در سخنانی گفت: رتبه ایران برای میزان نشاط اجتماعی در میان ۱۴۵کشور جهان ۱۱۵ است، این نشان دهنده این است که ایران کشور غمگینی است، و باید نشست ها و جلسات متعدد کارشناسی برای چرایی و رفع این مساله تشکیل شود.

مفیدی کیا در خصوص چگونگی حفظ نشاط از منظر اسلام تأکید کرد: اصول مثبت نگری در دین همچون روانشناسی نیست، روانشناسی تلقین به خود را مدنظر دارد ، لیکن اسلام می گوید، آدمی باید در لحظات سخت به داشته ها و نعمات الهی خود توجه کند و نیمه پر لیوان را ببیند و از این طریق با واقعیتها روبرو شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قزوین در خصوص تأثیر دین  در توجه به نشاط در جامعه امروز گفت: این آمارهای ناامید کننده نشان دهنده این است که آنچه که به عنوان دین در جامعه مطرح شده، دین و مذهب اصیل اسلامی که از قرآن و سیره معصومین ریشه می گیرد، نیست.

وی در پایان به ذکر آثار نشاط در جسم اشاره کرد و گفت:در انسان شاداب عملکرد ایمنی بدن بالا می رود، خواب فرد به موقع و به اندازه است و خلاقیت و نوآوری در وی شکوفا می گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز