خبرگزاری کار ایران

ابوالفضل فلاح:

قاچاق کالای غیرضروری با نابودی دو میلیون شغل در کشور برابر است

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۳۹۱

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز تاکید کرد: ۴۵ میلیارد دلار کالا، سالانه وارد کشور شده که ۳۰ درصد مصرفی و عمدتا مشابه آن در داخل تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالفضل فلاح در جلسه عصر امروز ستاد حمایت از کالای ایرانی گفت: سالانه حدود ۴۵ میلیارد دلار صرف هزینه واردات کالا به کشور می‌شود. از این ظرفیت ۷۰ درصد جزو کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای است که وارد کردن آن به نفع تولید کشور است ولی در مقابل، ۳۰ درصد را کالای مصرفی که عمدتا مشابه داخلی دارد، تشکیل می‌دهد. 

وی افزود: علاوه بر ورود مجاز کالا، سالانه ۱۲ میلیارد دلار کالای مصرفی قاچاق به کشور وارد می‌شود که جمع دو رقم واردات کالای مصرفی معادل با ۲۴ میلیارد دلار خواهد شد. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز با فرض چهار دلار کالای مصرفی ضروری، اظهار داشت: ۲۰ دلار باقیمانده با فرمول ۱۰۰ میلیون اشتغال یعنی از بین رفتن حدود دو میلیون اشتغال که در اختیار بازار کشورهای دیگر قرار می‌گیرد. 

فلاح با اشاره به عنوان «عدم تقاضای موثر» تصریح کرد: مصرف‌‌‌‌کننده‌های ما برای کالای ایرانی، تمایل ندارند که این مساله رویکرد فرهنگی دارد و باید مسئولان فرهنگی تمایل مردم را به سمت کالای ایرانی جذب کنند. 

وی ادامه داد: توان مالی نیز شاخص دیگر انتخاب کالای خارجی است که با تغییر تمایل، قابل اصلاح است. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در ارتباط با حمایت کالای ایرانی به بخش عرضه محصول اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در ارتباط با تولید و عرضه کالا، بخشی وظیفه سرمایه‌‌‌گذاران و بخش دیگر وظیفه دولت و مسئولان است. مدیران در استان باید در بخش توانمندسازی بخش خصوصی کمک کنیم. 

فلاح اضافه کرد: موضوع نوسازی، کالا را رقابت‌‌‌پذیر می‌کند لذا تامین مالی باید به سمت نوسازی ماشین‌‌‌آلات حرکت کند و اگر کالای تولیدی، رقابت‌‌‌پذیر باشد، کالای خارجی نمی‌تواند آن را تهدید کند. 

وی با تاکید اینکه بخش خصوصی باید روش‌های نوین بازاریابی را فراگیرد، ابراز داشت: با تاکید دولت، خرید کالای خارجی در ادارات ممنوع است که باید با جدیت در استان نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز