خبرگزاری کار ایران

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اردبیل:

برگزاری تئاتر خیابانی در اردبیل/ برطرف‌سازی معضلات شهری با مشارکت مردم و سمن‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۰۰۸

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اردبیل گفت: با هدف ارتقاء مسائل فرهنگی و کاهش معضلات شهری، با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد تئاتر خیابانی در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مجتبی لاله در جمع خبرنگاران گفت: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان سرمایه‌های اجتماعی شهر، نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تاثیرگذاری در مدیریت شهری دارند و از این رو بهره‌گیری از ظرفیت این سمن‌ها می‌تواند به بهبود وضعیت شهری منجر شود.

وی با بیان این که با برنامه‌ریزی هدفمند و همکاری گسترده و مستمر می‌توانیم از وجود سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری، کنترل و کاهش معضلات اجتماعی و مشکلات بهره گرفت، افزود: شهرداری اردبیل یک نهاد مدنی و مردمی است که با رویکرد توسعه فرهنگی و اجتماعی  نیازمند مشارکت گسترده شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد در مدیریت شهری است. 

 مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اردبیل با بیان این که در روزهای استقبال از سال جدید و ایام  عید نوروز بیش از 20 برنامه متنوع فرهنگی و اجتماعی توسط شهرداری اردبیل در سطح شهر  اجرا شد، افزود: اکثر اجرای این برنامه‌ها با همکاری سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد.

لاله عنوان کرد: اجرای تور رایگان اردبیل‌گردی، بازدید میهمانان نوروزی از عمارت شهرداری، اهدای بسته فرهنگی به گردشگران نوروزی در کنار اجرای طرح پاکبانان طبیعت، اجرای آیین نئواوستی روز چهارشنبه آخر سال همراه با اجرای موسیقی و نمایش و تکم گرادانی از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده در طول این ایام بود.

وی بیان کرد: اجرای برنامه شهر مهربانی در قالب چندین آیتم از قبیل اجرای تئاتر خیابانی، نصب دکه مهربانی جهت اهدای گل و لوح‌های آموزشی و خانه‌تکانی شهری در قالب طرح استقبال از بهار از شاخص‌ترین اقدامات سازمان‌های مردم نهاد در سال جدید بود.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اردبیل همچنین از کاشت بیش از یک میلیون بوته گل در سطح معابر شهری در راستای زیباسازی منظر شهر توسط سازمان فضای سبز شهرداری اردبیل خبر داد و بیان کرد: ایجاد فضای سبز عمومی جهت زیباسازی هر چه بیشتر منظره شهری، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت خیابان‌ها ،لایه‌روبی بستر رودخانه بالیقلو، برپایی بازارچه‌های نوروزی، غبارروبی آرامستان‌ها، برپایی ایستگاه های اطلاع رسانی در ورودی‌های شهر، برپایی المان‌های هفت سین در میدان‌های اصلی شهر و ورودی‌ها از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده بود.

لاله بیان کرد: استقبال از اولین میهمانان نوروزی در 4 ورودی شهر با حضور شهردار اردبیل از دیگر اقدامات شهرداری اردبیل در بهار 97 بوده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش و مشارکت اعضای سمن‌ها تصریح کرد:تمامی برنامه‌های اجرا شده در راستای رضایت شهروندان و گردشگران نوروزی در شهر اردبیل بوده و با همکاری بیشتر با این نهادها در روزهای آتی شاهد ارتقا و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خواهیم شد.

لاله همچنین در خصوص کاهش معضلات شهری و ارتقای نشاط اجتماعی اضافه کرد: نمایش (تئاتر خیابانی) طرحی است که با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در سطح شهر با تاکید شهردار اردبیل در راستای کاهش معضلات شهری برگزار شده و در بهار و تابستان سال جاری نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح اجرای قوانین راهنمایی رانندگی، اصلاح رفتار شهروندی، ارتقای فرهنگ عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعم از خشونت و نزاع خیابانی و ارتقای نشاط اجتماعی است که به همت شهرداری اردبیل در میادین اصلی شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز