خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس مجلس و وزیر بهداشت انجام شد؛

افتتاح بیمارستان ۱۷۲ تختخوابی شهدای قم

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۹۶۹

مرکز آموزشی درمانی شهدای قم امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت در منطقه نیروگاه قم افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، این مرکز بهداشتی - درمانی در 16 هزار متر مربع زیربنا در 7 طبقه و با یکصدو هفتاد دو تخت در مدت 5 سال با اعتبار 75 میلیارد تومان ساخته شد.  

بخش های جراحی عمومی، داخلی، بستری مردان و زنان اتاق های ال وی آر، اورژانس درمانگاه و مراکز تصویربرداری از مهمترین بخش های این بیمارستان است.

با راه اندازی این مجموعه تخت های بیمارستانی استان قم به بیش از 2000 تخت افزایش یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه در موضوع بهداشت، درمان و سلامت، جایگاه کشور در سطح منطقه و جهان خوب است گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به موضوع سلامت توجه خوبی شد به طوریکه امید به زندگی از 53 و 54 سال در سال 1357 به 74 سال رسیده است.

وی توجه به مسئله سلامت را از موضوعات حیاتی کشور دانست و افزود: بحث سلامت جامعه یکی از موضوعات اصلی کشور است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

لاریجانی با بیان اینکه دولت در سال های گذشته به موضوع سلامت توجه ویژه ای کرده است یکی از محل های صحیح هزینه درآمدهای کشور را بهداشت و درمان جامعه دانست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به طرح های درمانی و بهداشتی استان، تکمیل بیمارستان های در دست ساخت در قم را خوب توصیف و از دست اندرکاران و مسئولان این طرح ها، قدردانی کرد.  

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم در این مراسم بر تعامل قوای سه گانه به ویژه مجلس در اجرای طرح های سلامت تاکید کرد و گفت: با این همدلی مصوبات بسیار خوبی را در دوره قبل و این دوره داشته ایم که منجر به راه اندازی 24 هزار تخت درمانی در در 4 سال گذشته کشور شد.

دکتر قاضی زاده هاشمی افزود: در این مدت همچنین 3000 متر مربع مراکز درمانی نوسازی و برای نخستین بار اورژانس هوایی راه اندازی شد.

وی منطقه نیروگاه قم را از مناطق موثر در انقلاب و دفاع مقدس دانست و گفت: شایستگی مردم این منطقه بیش از این هاست و ما باید برای مردم این منطقه که بیش از نیم میلیون نفر از جمعیت استان را در بر دارد بیشتر تلاش کنیم.

وی یادآور شد: برای رسیدن به استاندارد جهانی باید 700 تخت بیمارستانی در این منطقه ایجاد شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز