خبرگزاری کار ایران

منصور وحیدی:

مشکل بودجه شهرداری‌ها به درستی عملیاتی نمی‌شود/وام و تهاتر، هزینه مردم را بالا می‌برد

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۸۳۱

نائب رئیس شورای شهر کرج معتقد است بودجه ریزی شهرداری‌ها به‌درستی عملیاتی نمی‌شود و این مشکل از  دو دهه اخیر شروع و مربوط به امسال نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور وحیدی در ارتباط با بودجه سال 97 شهرداری کرج، گفت: محاسن و معایبی در این بودجه وجود دارد. مشکل اساسی، بودجه ریزی آن است چراکه در دو دهه اخیر بیشتر بودجه ریزی اسمی و نه رسمی، تنظیم می شود و تفاوت بین بودجه محقق و بودجه نوشته شده، خیلی زیاد است که باید برطرف شود و این فرهنگ غلط جا افتاده چراکه ما به نوعی اعلام می کنیم وضعیت پایداری شهر با وجود بودجه 3 تا 4 هزار میلیارد رقم می خورد ولی عملا این بودجه ها محقق و عملیاتی نخواهد شد.

وی مشکل اصلی را ناقص بودن هدفگیری ها در تصویب بودجه دانست و ادامه داد: این مشکل نه تنها برای امسال بلکه طی 20 سال اخیر به مرور شیوه اداره شهرها را با مشکل نقدینگی مواجه کرده است.

وحیدی افزود: پیش از این، در دهه 60 و بعد 70، مقدار بودجه به شهرداری ها خوب بود و به مرور کم شد و با توجه به ارزش افزوده که دولت به حساب شهرداری ها واریز می کند، اکثر کلانشهرها، گلایه دارند. در بخشی از درآمدهای پایدار، ما نتوانستیم سیاست گذاری مناسب انجام دهیم که بتوانیم بودجه را بر اساس بودجه نقدی در سطح بالا، تنظیم کنیم. با اضافه کردن بودجه تهاتری در 10 سال اخیر با نوسان مواجه بوده و بخشی از مشکلات حل شده اما از نظر حقوقی ایراد دارد چون تهاتر باید بین دو نفر انجام شود.

نائب رئیس شورای شهر کرج، ادامه داد: معمولا تهاتر اینگونه رواج یافت و افرادی که به واسطه مشکلات مالی، توانایی پرداخت نداشتند، تهاتر می کردند اما حالا بعضی در شهرداری، آبدیده شدند و چون بحث تهاتر داشتند، چکهای کشیده شده کار را به دادسراها کشانده و این شیوه برای اداره شهرها، غلط است و بودجه ریزی ناپایدار به حساب می آید.

وحیدی ادامه داد: در نظرگرفتن فروش املاک شهرداری برای مبالغ 500 تا 700 میلیارد با وضعیت اقتصادی موجود هم کمک نمی کند لذا لازم است برای سال 97 تا جایی که امکان دارد، بودجه واقعی عملیاتی و راهبردی شود و نه بر اساس پروژه های بزرگ که با تهاتر و وام های بانک شهر بخواهند هزینه تمام شده را برای مردم بالا ببریم. بنابراین نظارت بر بودجه سال 97 باید قویتر باشد و کمیسیون تلفیق هم پیگیر شده و ما هم تذکرات لازم را ارائه کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز