خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی‌ کشور اعلام کرد؛

رعد و باد و باران در بیشتر نقاط کشور / جاده هراز همچنان مسدود است

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۳۱۴

به گفته سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور امروز و فردا - نهم و دهم فروردین ماه جاری - با تغییر شدید مواجه شده و پیش بینی می‌شود وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک رخ دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان هواشناسی کشور  براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، از عصر امروز  و جمعه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و به تدریج در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی وزش باد شدید از سمت جنوب و جنوب‌غرب پیش‌بینی می‌شود.

 سرعت باد نیز امروز  بین ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و سرعت لحظه‌ای باد در برخی نقاط این استانها به بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت و در روز جمعه سرعت باد بین ۳۵ تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت و سرعت لحظه‌ای باد در برخی نقاط به بیش از ۶۵ کیلومتر بر ساعت برسد. از این‌رو با وزش باد شدید احتمال خیزش گرد و خاک و وارد شدن خسارت به تاسیسات شهری و روستایی در این مناطق وجود دارد.

 وزش باد شدید در عراق نیز احتمال خیزش گرد وخاک و انتقال آن به استانهای غربی و جنوب غربی کشور بویژه در استانهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان را به همراه دارد.

از اواخر امشب و در روز جمعه در استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی (بویژه مناطق جنوبی استان)، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، دامنه های زاگرس در استان لرستان و ارتفاعات البرز در استانهای قزوین، البرز و تهران رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می شود که در روز جمعه احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در برخی مناطق استان‌های یاد شده وجود دارد.

وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

همچنین در خبری دیگر پلیس راهور ناجا وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور را سنگین اعلام کرد وگفت: در محور گیلان (محورهای رودسر-لنگرود، رشت-لاهیجان و رودبار-منجیل) مه گرفتگی همراه با کاهش دید گزارش شده است.در اردبیل نیز اکثر محورها وزش باد گزارش شده است.

بر همین اساس وضعیت ترافیکی در محورهای مختلف به شرح زیر است:

۱-طول مسیر جنوب به شمال محور کرج – چالوس – نیمه سنگین و محدوده دزبن تا مرزن آباد – سنگین و مسیر شمال به جنوب(محدوده تونل کندوان تا نساء) نیمه سنگین

۲-مسیر جنوب به شمال محور هراز(از پلور تا آب اسک) سنگین و طول محور پرحجم

۳-طول مسیر جنوب به شمال محور فیروزکوه – پرحجم

۴-محور سلفچگان – قم و هر دو باند آزادراه تهران – قم – پرحجم

۵-استان قزوین محورهای قزوین – رشت، قزوین-زنجان و قزوین – کرج – پرحجم

۶-مسیر جنوب به شمال محور رشت-قزوین(محدوده های لوشان,منجیل و مسکن مهر رودبار) و محور رشت-لاهیجان-پرحجم

۷-استان خراسان رضوی(آزادراه ملک آباد به مشهد و تربت حیدریه به مشهد)

۸-طول مسیر باند جنوبی آزادراه های تهران – کرج و کرج – قزوین – پرحجم

سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار می باشند.

همچنین ۵ محور کشور از جمله  محور اولنگ – شاهرود در استان های گلستان و سمنان،محور دیزین-شمشک در استان های تهران و البرز  و محور فرعی گنجنامه – تویسرکان در استان همدان  و تردد کامیون در محور جاده هراز همچنان مسدود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز