خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

منطقه آزاد ارس را به کمک خطوط ریلی به اروپا متصل می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۸۴۵

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که منطقه آزاد ارس را به کمک خطوط ریلی به اروپا متصل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن نریمان در ابتدای سخنان خود در نمازجمعه منطقه آزاد ارس گفت: تعامل مناسب با اصناف، رویکرد جدید سازمان منطقه آزاد ارس است و اقدامات چند روز گذشته نیز نشاندهنده اهتمام سازمان به این موضوع است. 

وی اضافه کرد: با وجود اینکه کمتر از یک ماه مفید کاری از قبول مسئولیت توسط  اینجانب می گذرد، سعی کرده ام که در همین مدت کم نیز برخی از مشکلات گذشته در ارس را سامان بدهم. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به برخی از مشکلات اصناف و بازاریان ارس در آستانه عید نوروز اظهار داشت: یکی از این موارد، بحث سهمیه پوشاک بود که در آستانه عید باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای بازاریان ارس شده بود و خوشبختانه توانستیم در این زمینه کارهای بسیار خوبی انجام دهیم. 

نریمان افزود: میزان سهمیه واردات پوشاک، مصوبه مسئولان سابق منطقه آزاد ارس بود اما سعی کردیم تا با کاهش سهمیه مناطق آزاد اروند و ماکو، افزودن آن به سهمیه منطقه آزاد ارس و برداشتن شرط غیرمنطقی محدودیت واردات لباس از ترکیه، بسیاری از مشکلات بازاریان ارس را مرتفع کنیم. 

وی با بیان اینکه در روزهای آتی نیز بخش دیگری از تلاش چند روز اخیر به بار خواهد نشست و اخبار خوشحال‌کننده اقدامات جدید نیز به اطلاع مردم خواهد رسید، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تعامل مناسب و خوبی با اصناف برقرار شود تا حقوق‌شان شناسایی شده و در راستای سیاست‌های کلان کشور از اصناف ارس حمایت کنیم. در این زمینه با مسئولیت خودم تصمیماتی گرفته‌ام و سعی می‌کنم تا سایر مشکلات اصناف نیز در چند روز آتی حل شود، به طوری که ساکنان این منطقه با آرامش خاطر به استقبال نوروز بروند. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به وظایف مناطق آزاد خاطرنشان کرد: باید بدانیم که فلسفه وجودی منطقه آزاد در کشور چیست و قوانینی که در کشور تصویب می‌شود، بر اساس این فلسفه باشد. هم‌اکنون توانسته‌ایم مسئولان استانی و مسئولان شهرستان را با مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس، همدل و همراه کرده و به این ترتیب مدافع حقوق اصناف و ساکنان ارس باشیم. 

نریمان با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس برترین منطقه آزاد کشور است، ابراز داشت: استعدادهای بسیار خوبی در این منطقه وجود دارد که باید از بالقوه به بالفعل تبدیل شوند. تجاری و صنعتی بودن منطقه آزاد ارس نباید باعث چشم‌پوشی از ویژگی‌های گردشگری و طبیعی این منطقه  شود. 

وی ادامه داد: رودخانه ارس، جنگل‌های ارسباران، گونه‌های جانوری و گیاهی نادر و بسیاری از داشته‌های طبیعی این منطقه، می‌تواند جاذبه بزرگ گردشگری برای گردشگران خارجی و داخلی باشد. تبلیغ این داشته‌ها می‌تواند ارس را به ایران و جهان شناسانده و این تبلیغات می‌تواند گردشگران زیادی را به منطقه آزاد ارس بکشاند. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه موفقیت در زمینه گردشگری می‌تواند سفره‌های ساکنان منطقه آزاد ارس و اصناف این منطقه را رنگین‌تر کند، بیان کرد: ارس مشکلات غیرقابل حل ندارد و بیشتر مشکلات این منطقه می‌تواند با اندکی تحمل، گذشت و اتحاد مردم و مسئولان مرتفع شود. 

نریمان ادامه داد: در زمینه توسعه عمرانی نیز تلاش زیادی خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم که منطقه آزاد ارس را به کمک خطوط ریلی به اروپا متصل کنیم. باید طوری فعالیت کنیم که نسل آینده افتخار کند که در دوره کنونی و در سایه ولایت فقیه، ارس و جلفا کاملا آباد شد.  

وی با اشاره به داشته‌های منطقه آزاد ارس در مسیر رشد و شکوفایی یادآور شد: ظرفیت‌های کنونی ارس، امانتی است که از سوی خداوند متعال به ما داده شده است و باید از این منابع و ظرفیت ها برای رشد و توسعه ارس و بهبود معیشت ساکنان این منطقه استفاده کنیم. امیدوارم که به کمک مردم و مسئولان بتوانیم منطقه آزاد ارس را به بالاترین حد توسعه‌‌ای برسانیم و این کار با افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و تعامل بیشتر با کشورهای منطقه محقق می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز