خبرگزاری کار ایران

امام جمعه تبریز:

منابر باید به دور از اشرافی‌گری و در ارتباط با مردم باشند

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۸۲۸

امام جمعه تبریز تاکید کرد: منبرهایی که در اختیار روحانیت و علما قرار دارند باید به دور از اشرافی‌گری و در ارتباط با مردم باشند و روحانیون با عمل خود مردم را به اسلام جذب کنند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه ملت مقتدر و پیروز ایران آگاه‌تر و بیدارتر از گذشته در برابر سیاست‌های خصمانه آمریکا و تهدیدهای استکبار ایستاده‌اند، گفت: دشمن در تلاش است تا با نمایش حرکاتی مانند قمه‌زنی در مراسم عاشورا و راه رفتن روی شیشه چهره‌ی خشنی از تشیع به نمایش گذاشته و به وحدت جامعه اسلامی لطمه بزند.
وی ادامه داد: راه‌اندازی موسسات پژوهشی، بنیادهای خیریه، هیات‌های مذهبی، همایش‌های مختلف، تاسیس حسینیه در قلب لندن و راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله اقدامات ضد وحدتی است که انجام می‌گیرد.
امام جمعه تبریز با اشاره به حوادث اخیر منطقه اظهار داشت: تغییر وزیر امور خارجه آمریکا در راستای اعمال فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران است؛ به طوری که وزیر امور خارجه آمریکا به دلیل داشتن اختلاف نظر با ترامپ در مورد نحوه تقابل با جمهوری اسلامی ایران و موضوع برجام، برکنار و فردی همسو با ترامپ منصوب شد.
آل هاشم با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تایید مرحله‌ی قبل برجام، خواستار اصلاح برجام مطابق با خواسته آمریکا شد و در مقابل این خواسته، پاسخ قاطعانه‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرد، تصریح کرد:  کشورهای اروپایی از جمله فرانسه در طول این مدت تلاش‌های زیادی برای اعمال اصلاحات مورد نظر در مباحث موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای ایران کردند، اما مجددا با پاسخ متحد و یک صدای ملت و مقامات جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو شدند.
وی افزود: درماندگی در جبهه مقابل نظام و چندگانگی مابین اعضای هیات آمریکا ناشی از گسترش اندیشه و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچ واهمه‌ای در مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران در رابطه با خروج از برجام و تهدیدات وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با عنایت الهی این مرحله نیز همانند مراحل سخت گذشته کشور با موفقیت به پایان خواهد رسید.
آل هاشم با تاکید بر نقش تریبون‌های نماز جمعه و نهادهای فرهنگی و انقلابی کشور در بصیرت افزایی ابراز داشت: این تریبون‌ها و نهادها باید با بصیرت‌افزایی و آگاهی‌دهی نسبت به نقشه‌های دشمن، نقش‌آفرین جبهه‌های اعتقادی باشند.
وی با اشاره به تشکیل هیات اندیشه‌ورز در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هدف رهبر معظم انقلاب از تشکیل هیات اندیشه‌ورزی، ایفای نقش و احصای پسرفت‌ها و پیشرفت‌ها در مسائلی مانند نوع رابطه با غرب، عدالت، دین‌داری و حراست از انگیزه‌های انقلابی و کسب موفقیت بود.
امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار اعضای هیات اندیشه‌ورزی با رهبر معظم انقلاب یادآور شد: رسانه و صداوسیما در دولت‌های دیگر نیز وجود دارد و صداوسیما و وزارت آمورش عالی، آموزش و پرورش باید دست به دست هم داده و برای ترویج فرهنگ اسلام قدم بردارند و تریبون‌های نماز جمعه نیز باید برای آگاه‌سازی مردم تلاش کنند.
امام جمعه تبریز اضافه کرد: منبرهایی که در اختیار روحانیت و علما قرار دارند باید به دور از اشرافی‌گری و در ارتباط با مردم باشند و روحانیون با عمل خود مردم را به اسلام جذب کنند.
آل هاشم با اشاره به حضور پاکبانان در آخرین نماز جمعه سال جاری عنوان کرد: متاسفانه در سال‌جاری دو پاکبان از تبریز حین خدمت جان خود را از دست داده‌اند. شهرداری مصوب کرده است تا سال جدید را با پاکیزگی آغاز کند، امیدواریم مردم نیز در تحقق این امر شهرداری را همراهی کنند. مسئولان در راستای به ثمر رساندن اهداف انقلاب به حق و حقوق پاکبانان توجه کرده و در سریع‌ترین زمان حق و حقوق آن‌ها را احقا کنند.
وی در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت شهید باکری گفت: شهید باکری یک فرد شجاع، دلیر و مردمی بود و مسئولان باید او را الگویی برای خود قرار دهند. 
خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت اردوی راهیان نور در جامعه اظهار داشت: امیدواریم نسل جدید جامعه با حضور در این سفر معنویت بیشتری کسب کرده و بیشتر با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شوند. 
آل هاشم با اشاره به فرارسیدن سال نو تصریح کرد: در طول سال جاری، اتفافات تلخ و شیرین زیادی داشتیم؛ به طوری‌ که برخی حوادث از جمله زلزله کرمانشاه، کشتی نفتی و سقوط هواپیما از وقایع تلخ بود، ولی در مقابل شیرینی‌هایی در رابطه به ثمر رسیدن اهداف انقلاب نیز وجود داشت.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز