خبرگزاری کار ایران

عباس زارع در صحن علنی شورا مطرح کرد:

تصویب بودجه پرسنل قراردادی/ مترو بالاترین اعتبار بودجه 97 را به خود اختصاص داد

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۳۶۲

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه شورای شهر کرج در جلسه شورای شهر کرج، گزارش کاملی از جلسات کمیسیون در تعیین بودجه سال 97، ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس زارع امروز در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر کرج، گفت: گزارشی که ارایه می شود، نتیجه فعالیت همکاران در کمیسیون تلفیق و کارگروه هایی مانند مشاورین، کارشناسان و مدیران شهرداری کرج، انجام شد و برای بررسی لایحه بودجه سال 97 شهرداری کرج، 28 جلسه 3 ساعته کارگروه‌ها، 7 جلسه در حوزه هزینه جاری، 17 جلسه کارگروه های هزینه عمرانی و 4 جلسه کارگروه درآمدی، 6 جلسه کمیسیون تلفیق بودجه و 5 جلسه لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق، برگزار شد.

وی با اشاره به 900 نفر ساعت برای بررسی بودجه سال 97، خاطرنشان کرد: جلسات انجام شده، مستمر بوده که طی آن مدیران شهرداری حضور داشتند و از نظرات مدیران کل در حوزه های مرتبط هم استفاده و تلاش شد بودجه و متمم بر اساس مستندات و محاسبات بررسی شود.

زارع با عنوان اینکه تصمیمات و محاسبات بر اساس خرد جمعی و به صورت اقناعی برگزار شد، تصریح کرد: بودجه به محض اختیار در کمیسیون، به کار گرفته شد و یکسری الحاقات در بودجه وجود دارد که لازم است شهرداری ظرف چند روز آینده ارایه کند. مقرر شده بود که بودجه شهرداری کرج در قالب برش یکساله برنامه عملیاتی شهرداری کرج، تنظیم شود و بحث بازنگری راهبردی عملیاتی در دستور جلسه قرار گرفته و در نهایت برنامه راهبردی عملیاتی به جمع بندی رسید که بر اساس آن بودجه 97 تنظیم و مقرر شد در چند ماه نخست سال آتی تکمیل گردد لذا بودجه 97 بر اساس چشم انداز پیش بینی برنامه راهبردی، تنظیم شده است.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه شورای شهر کرج با اشاره به ویژگی های کلی بودجه 97، اظهار داشت: بودجه پیشنهادی در بخش درآمد 2 هزار و 93 میلیارد تومان بود که هزار و 515 میلیارد تومان درآمد نقدی و 585میلیارد، تهاتری بود. همچنین پیشنهاد شهرداری برای هزینه جاری 930 میلیارد تومان بود و مصوب بودجه 837 میلیارد تومان، تقلیل یافت. پیشنهاد شهرداری برای هزینه عمرانی هزار و 603 میلیارد تومان بود که در مصوب بودجه به 10 هزار و 257 میلیارد تومان، ارتقاء پیدا کرد. همچنین قیمت درآمد نقد به درآمد تهاتری، 72 درصد نقد و 28 درصد درآمد غیر نقدی است.

زارع گفت: در حوزه درآمد چند موضوع مد نظر کمیسیون تلفیق بود یعنی افزایش متناسب و منطقی در حوزه درآمد پایدار کرج، تاکید شد. همچنین وصول درآمد، نیاز به فعالیت گسترده و چالاکی شهرداری است و ادامه روند گذشته نگران کننده است و چنانچه اهتمام ویژه ای داشته باشند، می توان به گفتمان ویژه ای دست بافت.

عضو شورای شهر کرج با توجه به موضوع شفافیت مصوبات، ادامه داد: در ارتباط با نیروی انسانی، انضباط مورد توجه بود به نحوی که بودجه به صورت اسمی تنظیم شده و در حال حاضر نیروی انسانی که طرف قرارداد مستقیم با شهرداری کرج است و در 3 بخش شهرداری مناطق، سازمانها و شورای اسلامی 97 فعالیت می کنند که طرف قرارداد مستقیم با شهرداری هستند این شامل شاغلان مامور، نمی شود و تعداد این نفرات 446 نفر به صورت اسمی به پیوست بودجه تایید خواهد شد و در این حوزه ایجاد نظام ارزیابی، ملاک است و هیچ دستکاری در حوزه اضافه کاری و مستمر کارکنان ایجاد نشده است.

زارع در حوزه نگهداری شهر، برون سپاری و کاهش هزینه ها و تلفیق هزینه که در حوزه نظافت، خدمات شهری و ماشین آلات را مهم عنوان کرد و اضافه کرد: دولت الکترونیک مورد توجه قرار گرفته است که مصرف کاغذ کم شود. همچنین توجه به آموزش حتی گردش های علمی و آموزشی در بودجه آینده مورد توجه قرار گرفته است.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه شورای شهر کرج با اشاره به هزینه عمرانی شهرداری اظهار داشت: بر اساس برنامه راهبردی-عملیاتی، نگرش ما با برنامه های ارایه شهرداری تطابق داشت به علاوه در حوزه مطالعات و شهرسازی، هزینه باید جایی قرار گیرد که مسایل مهم شهرداری را مورد اهمیت قرار دهد و باید در سال 97 منجربه حل مسایل اساسی مدیریت شهری باشد و دنبال کارهای متفرقه نروند.

وی ادامه داد: مردم در بعضی از فرآیندهای شهرداری دچار گرفتاری هستند و چند فرایند که بتواند شفافیت و تسهیل گری ایجاد کند و هزینه ها را کاهش دهد به علاوه در حوزه برنامه ریزی این فرایندها، شناسایی و مورد ارزیابی قرار گیرد و به شکل هوشمند درآید و پایان سال 97 به شکل معین و مشخص گفته شود کدام از فرایند شهرداری، مکانیزه شده است و نیاز است نهادهای استانی نیز به کمک شهر کرج بیایند.

زارع به حوزه بهداشت اشاره کرد و اظهار داشت: ارقام قابل توجهی در مناطق محروم به صورت ویژه برای افزایش بهداشت، پیش بینی شده و مقرر شده شهرسازی طراحی کند جانمایی سرویس بهداشتی در نظر گرفته شود. همچنین خانه های سلامت که با خانه های محلات توام خواهد بود در برنامه شهر دیده شد. در بحث ایمنی چه از نظر نرم افزار یا سخت‌افزار، احداث، تکمیل و تجهیز سوله های بحران به صورت ویژه دیده شده است.

عضو شورای شهر کرج در بخش محیط زیست شهری به صورت ویژه پراکندگی فضای سبز در محلات محروم در پایان سال 97 حداقل 15 پارک در محلات محروم کرج، تاکید کرد: توسعه کمربند سبز در کنترل گردوغبار و ریزگردها مورد توجه بود. همچنین لازم است رویکرد فضای سبز با در نظر گرفتن گردشگری باشد.

زارع گفت: در حوزه پسماند به صورت ویژه با تشکیل کارگروه ویژه منابع هدفمند مورد توجه است. به علاوه توصیه شده در حوزه محیط زیست از انرژی نو استفاده شود لذا ساختمان های کرج قسمتی از انرژی خود را از سیستم های خورشیدی استفاده کنند.

وی با اشاره به بهسازی مناطقی از شهر کرج، تصریح کرد: مقرر شده در حوزه های شهری کار جزیره ای صورت نگیرد بلکه کار ستادی باشد و فضاهای مرده شهری، فعال شده است.

زارع با اهمیت شمردن پروژه مترو، خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل، مترو اولین سالی خواهد بود که بالاترین سطح اعتبار را خواهد داشت و بودجه عمرانی کرج حدود 200 میلیارد تومان به مترو اختصاص یافته و به ناوگان حمل و نقل عمومی در جهت کاهش آلایندگی، مورد نظر است بنابراین خرید اتوبوس، مدیریت ترافیک و هوشمندسازی ترافیک در سال 97 با اهمیت بود.

وی عنوان کرد: در حوزه اجرای عمرانی هیچ پروژه جدیدی نخواهیم داشت مگر اینکه همه پروژه های نیمه تمام تکمیل شود. بزرگراه شمال و چندین راه دسترسی هم دیده شده است.

زارع با اشاره به بخش فرهنگ و مسایل اجتماعی و ورزشی، گفت: همکاری با مساجد و مدارس با سیاست مسجد محوری و مدرسه محوری در محلات، تاکید بر نقش تسهیل گری، جذب مشارکت سمن ها، موسسات تخصصی و مردم محور، توسعه محلات محروم، ایجاد 20 سرای محله با مشارکت سمن و 10 خانه سلامت، توجه به رویکرد نوین و خلاقانه در حوزه فرهنگ و اجتماعی در بودجه 97 قابل ملاحظه بود.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه با عنوان اینکه در سال آینده مرکز تولید محتوای رسانه ای خواهیم داشت، اظهار داشت: در ارتباط با عفاف و بانوان، مطالعات اجتماعی، ایثارگران، کسب و کار نوپا، حوزه قرآن، اوقات فراغت با راه اندازی خانه محلات و سمن هابه عنوان مشارکت مردم نهاد در حوزه فرهنگ و هنر، مورد دقت اعضای کمیسیون قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز