خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی:

حذف بخش درمان از تامین اجتماعی مشکلات اجتماعی به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۴۳۱

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌شمالی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با سرمایه کارگران و بیمه‌شدگان تشکیل شده است، گفت: حذف بخش درمان از تامین اجتماعی مشکلات اجتماعی و قانونی بسیاری را در جامعه به همراه دارد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی عباس‌زاده از سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان‌های اقتصادی در کشور یاد کرد که 50 درصد جمعیت کشور را زیر چترحمایتی خود قرار داده است.

وی ایجاد امنیت اجتماعی ، آسایش ، رفاه اجتماعی و سلامت بیمه شدگان را از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.

وی به 18 نوع از خدمات سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان اشاره کرد و اظهار داشت: این سازمان از قبل از تولد تا بعد از فوت به بیمه شدگان خدمات بیمه ای و درمانی ارائه می دهد.

عباس زاده با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی متعلق به بیمه شدگان است، بر نقش سازمان در برنامه ریزی، مدیریت منابع و هزینه کرد درست به بیمه شدگان به نحو مطلوب تاکید کرد.

وی سازمان تامین اجتماعی را  سازمان درآمد و هزینه ای یاد کرد که باید ابتدا کسب درآمد و بعد هزینه کند.

وی افزود: بر این اساس علیرغم شرایط خاص کشور سازمان تامین اجتماعی در پرداخت به موقع خدمات به بیمه شدگان تاکنون هیچگونه کوتاهی نکرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌شمالی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی با سرمایه کارگران و بیمه‌شدگان تشکیل شده است، گفت: بنابراین حذف بخش درمان از سازمان مشکلات اجتماعی فراوانی در جامعه به همراه خواهد داشت.

وی ارائه خدمات بیمه ای، درمانی و بیمه بیکاری را سه بخش مهم خدمات تامین اجتماعی بیان کرد و متذکر شد: بنابراین هرگونه دخل و تصرفی در منابع سازمان تامین اجتماعی چه در بخش بیمه ای و درمانی را دست درازی به منابع سازمان است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی خدمات مطلوبی در بخش درمان به بیمه شدگان ارائه می دهد در این راستا نباید بخش درمان آن حذف شود.

وی ادامه داد: بنابر الزام قانون خدمات سازمان تامین اجتماعی در بخش سلامت در مراکز ملکی آن انجام می‌شود و تمام خدمات آن به بیمه شدگان به صورت رایگان است.

عباس زاده با بیان اینکه مراکز درمانی تامین اجتماعی جزو ذخایر و سرمایه های اصلی آن محسوب می‌شود، گفت: بنابراین حذف بخش درمان از سازمان تامین اجتماعی مغایر با عدالت است. دراین زمینه باید تلاش کنیم تا این مهم اتفاق نیفتد.

وی در این زمینه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار تصمیم گیری‌های درست و حمایت همه جانبه از منابع بیمه شدگان شد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی به بدهی های بالای دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: دولت بایستی بدهی‌های خود به تامین اجتماعی را در بودجه سالانه لحاظ کند چرا که اگر دولت نسبت به پرداخت بدهی ها اقدام کند در آینده شاهد افزایش جدی آسیب های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

وی متذکر شد: بنابر این هیچ نهاد و سازمانی حتی دولت نمی‌تواند اموال تامین اجتماعی را به گونه ای تصاحب کند که در چارچوب اساسنامه تامین اجتماعی نباشد.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی بابیان این که حذف بخش درمان از تامین اجتماعی مشکلات اجتماعی و قانونی بسیاری را در جامعه به همراه دارد، گفت:منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران، بازنشستگان و بیمه شدگان است وهرگونه برداشت از منابع بیمه شدگان نادیده گرفتن حق الناس و خلاف شرع است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی ارتقای مراکز درمانی تامین اجتماعی، اجرایی کردن فعالیت های درمانی باتوجه به منویات مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های سلامت، پرداخت فرانشیز بیمه شدگان تامین اجتماعی در سایر مراکز درمانی ، طرح بیمه همگانی ایرانیان و پیش بینی اعتبار برای مسکن کارگران و مستمری بگیران را از جمله اقدامات مناسب وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز