خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از ماجرای اختلاف مسئولان ورزشی اصفهان؛

بالا گرفتن اختلافات مجیری و سلطان حسینی / رئیس هیئت کشتی اصفهان: خادم هم برگردد من بر نمی‌گردم

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۶۰۹

ماجرا از آنجا شروع شد که محمد مجیری رییس هیأت کشتی استان اصفهان در حمایت از استعفای خادم رئیس فدراسیون کشتی ، از سمت خود استعفا کرد و در مصاحبه اعلام داشت: مشکل ما در واقع با اداره‌کل ورزش و جوانان استان است.

به گزارش ایلنا از اصفهان ، اختلاف و دعوای رئیس هیات کشتی استان اصفهان و مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان آ‌‌ن‌قدر بالا گرفت که رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی هم خودش را وارد ماجرا کرد.

وی افزود: عدم حضور خادم ضربه به کشتی کشور است و اینکه برگردد یا نه را نمی‌دانم. اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان متولی ورزش استان است نه من و مدیرکل باید بستر را فراهم کند تا ما به عنوان متولی ورزش کار و کشتی‌گیر تربیت کنیم، نه اینکه در زمان رسیدن به موفقیت بیایند و با ورزشکاران عکس یادگاری بیندازند.

مجیری گفته بود:متأسفانه جای ما با مدیرکل ورزش و جوانان عوض شده و ما متولی ورزش شده‌ایم. از طرف دیگر مدیرکل سنگ جلوی پای ورزش استان می‌اندازد. اگر سلطان‌حسینی با من مشکل دارد، خداحافظی کرده‌ام و امیدوارم شخص دیگری بتواند این مشکلات را رفع کند.

رئیس هیأت کشتی استان اصفهان گفت: هفته گذشته کشتی‌گیران برای تمرین به ورزشگاه تختی رفته‌اند، اما به در قفل زده‌ بودند و بچه‌ها پشت در مانده‌اند! می‌گویند سالن را به مزایده گذاشته‌ایم، در حالی که نام ورزشگاه تختی است و سالن تخصصی کشتی است و ۵۰ سال در آن تمرین شده و امثال محمد طلایی از این سالن افتخار کشور شده‌اند و افرادی مانند پهلوان قنبری و پهلوان مقرب در آن کار کرده‌اند. سالن تختی را بدون اطلاع ما به مزایده گذاشته و به هیئت دیگری اختصاص داده و کشتی‌گیران را مقابل ما قرار داده‌اند.

وی اظهار کرد: مگر من چقدر حوصله و توان دارم و شاید اگر من نباشم، مدیرکل ورزش و جوانان استان راحت‌تر به اهدافی که در ورزش دارد برسد و این بود که تصمیم گرفتیم در هیأت کشتی نباشیم و سرپرستی برای هیأت تعیین شود. البته به نظر من هر کس دیگری بیاید، اگر روش فعلی ادامه پیدا کند نمی‌تواند با این تفکرات کار کند.

مجیری افزود: رسول خادم با حدود ۴۰ رأی رئیس فدراسیون کشتی شد، اما اکنون خیلی راحت می‌گوید نمی‌تواند به ریاست ادامه دهد. عدم همراهی با ورزش کشتی استان هم، بزرگ‌ترین مشکل ما با مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان است.

وی در مورد اینکه آیا این مشکلات را با مدیرکل ورزش و جوانان در میان گذاشته است یا خیر اضافه کرد: در سه سال و نیم سال گذشته همیشه مشکل داشتیم، اما هیچ وقت نتوانستیم به تفکرات وی نزدیک شویم. مدیرکل ورزش و جوانان متولی اصلی ورزش استان است و باید فضا را آماده کند و این تقابل با ورزش را درک نمی‌کنم. وی به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان حقوق می‌گیرد و ما باید بازوان وی در جهت رشد و توسعه ورزش استان باشیم، اما وی هیئت کشتی را یک هیئت همراه نمی‌داند. شاید برخی روسای هیئت‌ها به خاطر حفظ جایگاه خود، حرف خود را صریح نمی‌زنند، اما این موضوع برای من مهم نیست و شاید در جای دیگری مفیدتر باشم.

رئیس هیأت کشتی استان اصفهان در مورد درخواست روسای هیأت‌های استانی برای برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون کشتی و برگرداندن رسول خادم گفت: روسای هیأت‌ها درخواست کرده‌اند که با برگزاری مجمع فوق‌العاده در حضور وزیر ورزش و جوانان و معاون وی در این مورد صحبت شود و به جمع‌بندی برسند. البته اگر خادم هم برگردد ما دیگر به هیأت کشتی اصفهان برنمی‌گردیم.

بنا بر این گزارش ، پس از مصاحبه تند و تیز مجیری ، رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان وارد معرکه شد و خواستار عذرخواهی رئیس هیات کشتی شد.

مهدی اسدی در مصاحبه‌ای با اشاره به استعفای رییس هیئت کشتی استان اصفهان و اظهارات اخیر محمد مجیری گفت: متاسفانه رئیس هیئت کشتی در حالی به انتقاد از مدیرکل ورزش استان پرداخته است که در گردهمایی مدیران کل ورزش و جوانان استان ها که شنبه همین هفته در تهران برگزار شد، استان اصفهان  از جمله سه استان برتر کشور شناخته شده است و این گواه توانایی آقای سلطان حسینی در اداره امور است.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی افزود: آقای مجیری در مصاحبه اخیر خود با یکی از رسانه ها با صراحت گفته است که روسای هیئت های استان اصفهان از جایگاه خود می ترسند که به مدیرکل انتقاد نمی کنند که راجع به این صحبت ایشان باید بگویم که خوشبختانه ما به دلیل مقاصد و اهداف سیاسی به ورزش ورود نکرده ایم و ورزش را دستمایه پیشبرد اهداف سیاسی نکرده ایم که از گفتن انتقاد درست و از دست دادن جایگاه‌مان ابائی داشته باشیم.

وی افزود: این توهین به هیئت های ورزشی است که رئیس هیئت کشتی عدم انتقاد رؤسای هیئت های ورزشی استان را به ترس از مدیرکل نسبت داده است و به نظر من ایشان باید از جامعه ورزش استان عذرخواهی کند.

وی به صحبت های مجیری در مورد قفل کردن ورزشگاه تختی نیز اشاره کرد و افزود: قانون مصوب مجلس شورای اسلامی این است که مکان های ورزشی هر استان با اطلاع رسانی عمومی در پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان همان استان به مزایده گذاشته می شود و هزینه آن مستقیم به حساب خزانه واریز شود و این نص صریح قانون است و در همه کشور اجرا می شود و اینکه رییس هیئت کشتی انتظار دارد مدیرکل ورزش استان برخلاف قانون عمل کند انتظاری بیجا و غیرمنطقی است.

اسدی افزود: با پیگیری که کردم متوجه شدم که مزایده سالن ورزشگاه تختی چهارماه پیش برگزار شده است و واگذاری آن مربوط به گذشته است و اینکه چرا مسئولان هیئت کشتی استان اصفهان هم اکنون و در برهه زمانی حساس کشتی کشور و همزمان با استعفای بزرگان کشتی کشور به فکر استعفا افتاده اند، جای بسی تأمل است.

رئیس هیئت ورزش روستایی استان اصفهان به ورود ادامه‌دار سیاسیون به ورزش اشاره کرد و افزود: متأسفانه با پدیده ورود سیاسیون به ورزش برخورد قاطعی نمی‌شود که هر کس نتواند به بهانه مدیریت، به ریاست هیئت‌های ورزشی برسد و پس از ناکارآمدی و نرسیدن به اهداف مطلوب به بهانه‌های واهی ورزش را به حال خود رها کند.

به گزارش ایلنا اختلاف رئیس هیات کشتی و مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان هنوز به پایان نرسیده  و دود این اختلافات فقط در چشم ورزشکاران  و کشتی گیران اصفهانی خواهد رفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز