خبرگزاری کار ایران

در همایش روز درختکاری چهارمحال وبختیاری اعلام شد؛

کمبود 6 هزار محیط بان در کشور/ شهادت 120 محیط بان در ایران

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۵۶۹

رئیس یگان حفاظت محیط زیست از کمبود 6 هزار محیط بان در کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به وجود دو هزار و ۸۰۰ محیط‌بان در کشور، گفت: براساس استاندارد جهانی به ازای هر هزار هکتار یک محیط‌بان نیاز است و درکشور به ازای هر ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار یک محیط‌بان وجود دارد این در حالی است که نسبت به پست‌های سازمانی بیش از 6 هزار نفر محیط‌بان در کشور کمبود است. 
 
محبت‌خانی در همایش روز درختکاری چهارمحال وبختیاری گفت: هزارجلیقه ضدگلوله برای محیط‌بانان تحویل گرفته شد که بارایزنی‌های صورت گرفته ۵۰۰ جلیقه دیگر تا پایان امسال تحویل خواهدشد تا بتوان میان محیط‌بانان کشور تقسیم کرد.
 
وی ابراز امیدواری کرد: باتقسیم این جلیقه‌های ضدگلوله، جان محیط‌بانان در برابر شکارچیان متخلف دارای سلاح حفظ می شود.
 
محبت‌خانی گفت: با آموزش‌های ویژه به دنبال ارتقای آمادگی جسمانی محیط‌بانان و پیشگیری از تعرض به محیط‌بان و محیط‌زیست هستیم.
 
وی گفت: تفاهم‌نامه‌هایی وجود داردکه از پتانسیل نیروی انتظامی در بحث مبارزه با متخلفان و شکارچیان متخلف استفاده کرده تا تخلفات را به حداقل رسانده و از پتانسیل آنها به منظور حفظ محیط‌بانان استفاده کنیم.
 
محبت‌خانی با اشاره به وجود ۱۲۰ محیط‌بان شهید در کشور، گفت: درچهارماه اخیر یک محیط‌بان شهید در یزد، حدود ۲۷ نفر مجروح بستری در کشور و ۴۲ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و امروز یکی از محیط‌بانان در استان خراسان رضوی مورد اصابت تیر قرار گرفت و در بیمارستان تربت حیدریه بستری شدند.
 
محبت‌خانی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما برابر کردن محیط‌بانان در پست سازمانی و محیط‌بانان موجودی این سازمان است، گفت: هم اکنون هشت هزار و ۵۰۰ پست سازمانی محیط‌بانی داریم که موجودی سازمان دو هزار و ۸۰۰ محیط‌بان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز