خبرگزاری کار ایران

در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت؛

برپایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی در شهرکرد

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۲۳۸

سومین جشنواره مد و لباس ایرانی چهارمحال و بختیاری در مجتمع فرهنگی هنری شهرکرد گشایش یافت.

به گزارش ایلنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: 94 هنرمند آثار خود را به گشایش نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی دبیرخانه سومین جشنواره مد، پوشاک، لباس ایرانی اسلامی استان ارسال کردند.

جواد کارگران دهکردی افزود: از این تعداد 91 اثر از 33 هنرمند در بخش طراحی مورد داوری قرار گرفت.

وی، الگو سازی پوشاک ایرانی اسلامی، ارائه طرح‌های نو ، تعیین شاخص‌های پوشاک بومی و محلی و جلوگیری از ترویج فرهنگی غیر ایرانی و اسلامی، حمایت از تولید کنندگان داخلی و بومی و محلی، ایجاد اشتغال و ترویج فرهنگی بومی و محلی را از اهداف برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی اعلام کرد.

کارگران گفت: به منظور حفظ و تقویت فرهنگ و هویت اسلامی ایرانی و ترویج الگوهای بومی و محلی و هدایت بازار تولید و عرضه پوشاک بر اساس ارائه طرح‌ها و الگوهای داخلی و مقابله با الگوهای بیگانه غیر مانوس با فرهنگ و هویت ایرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری این جشنواره را برگزار کرد.

در پایان این آیین از برترین‌های بخش مانتو مجلس و اجتماعی و بخش دوخت و دوزندگی تقدیر شد. هم اکنون در بخش‌های مختلف استان پوشاک محلی از جمله چوغا، دبیت ، کلاه نمدی، گیوه ، مینا و لچک، دامن چین دار، پوشاک محلی فرخشهری و قشقایی کاربرد دارد و برخی از مردم از این پوشاک استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز