خبرگزاری کار ایران

افزایش روزانه صادرات ماهی جنوب به خارج از کشور/بازار ماهی فروشان اهواز آماده برای مهمانان نوروزی

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۱۷۲

بازار ماهی اهواز در ایام نوروز بازاری متنوع از ماهیان جنوب است و در این ایام آماده عرضه برای پذیرایی از مسافران و مهمانان نوروزی است .

به گزارش ایلنا، خوزستان به علت موقعیت استراتژیک و دریایی خود یکی از مهمترین استان‌های ساحلی کشور و حتی جهان است که همجواری آن با آب‌های آزاد موجب شده است تا شغل بسیاری از افراد به ماهیگیری و فروش ماهی اختصاص داشته باشد .

ماهی‌ از محصولاتی است که در خوزستان به وفور یافت می‌شود؛ ماهی اهمیت بالایی هم در سبد غذایی خانوار و هم در ایجاد فرصت‌های شغلی برای مردم استان دارد.

استقبال مردم برای مصرف آبزیان دریایی و صادرات آن به خارج از کشور روز به روز در حال افزایش است و به همین علت نیازمند ایجاد و ساماندهی اماکنی برای عرضه آبزیان دریایی به صورت کاملا بهداشتی و استاندارد هستیم .

بازار عرضه ماهی و میگوی خوزستان همچنین از قطب‌های آبزی پروری و تولید آبزیان است .

به جز بازار ماهی‌فروشان اهواز در شهرهای هندیجان ، آبادان و خرمشهر، بازارچه‌های عرضه آبزیان  فعال هستند.

گونه‌های ماهی پرورش تولیدی استان شامل شیربت، بنی، گطان، غنزه، کپور، فیتوفاگ، بیگ‌هد، آمور و ماهیان سردآبی قزل‌آلا و ماهیان خاوریاری  است.

بازار ماهی‌فروشان اهواز یکی از بازارهای بزرگ فروش آبزیان در کشور است که عرضه آن هم جنبه داخلی و هم صادراتی دارد و یکی از معدود بازارهایی است که صادرات به خارج از کشور به‌طور مستقیم از آ‌ن انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز