خبرگزاری کار ایران

قاسم تقی‌زاده خامسی:

مشهد ظرفیت راه‌اندازی خط هوایی مستقیم با انگلستان را دارد

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۹۴۶

شهردار مشهد از آمادگی این شهرستان برای راه‌اندازی خط هوایی مستقیم با انگلستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، قاسم تقی‌زاده خامسی در دیدار با نیکلاس هاپتون، سفیر کشور انگلستان در ایران اظهار داشت: بر اساس تعالیم اسلام و سنت کشورمان، ایران کانون مهر، دوستی و صلح‌طلبی است و مسیر خود را در میهمان‌نوازی ادامه خواهد داد و موفقیت اروپا در استقلال عمل برای دوستی و همکاری با ایران است.

وی در این دیدار که در اتاق کاری شهردار مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه بین ایران و کشورهای اروپایی می‌توان به کارهای بزرگی دست زد، ابراز کرد: آماده هستیم دست هیئت‌های تجاری کشور انگلستان را به گرمی فشرده و از هم‌اکنون به آنان خوش‌آمد ‌بگویم.

شهردار مشهد با بیان اینکه گردش مالی این کلان‌شهر متفاوت از سایر شهرها است، گفت: به واسطه وجود بارگاه منور رضوی سالانه 25 تا 28 میلیون زائر و گردشگر قدم به مشهد می‌گذارند و همین امر سبب شده وضعیت اقتصادی این کلان‌شهر متفاوت از سایر شهرها باشد.

تقی‌زاده خامسی به بررسی مجوزهای صدور پروانه برای هتل‌های 5 و 7 ستاره اشاره کرد و افزود: حتی درخواست احداث پروژه‌‌های بزرگ نیز ارائه شده و سرمایه‌گذار برخی از آن‌ها، هیئت‌های خارجی هستند. ساخت واحدهای مسکونی اقامتی نیز پروژه دیگری است که دنبال می‌شود و سرمایه‌گذاران به محض احداث این دست پروژه‌ها، پیش فروش خود را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به عمده سرمایه‌گذاری‌هایی که از سوی انگلستان در ایران دنبال می‌شود، اظهار کرد: پروژه‌های بیمارستانی، انرژی خورشیدی و ورزشگاه‌ها از جمله پروژه‌هایی است که از سوی سرمایه‌گذاران انگلیسی در ایران دنبال می‌شود.

شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه خود عضو و نماینده کلان‌شهرهای کشور در اتاق بازرگانی تهران است، ادامه داد: یکی از ماموریت‌هایی که بدین واسطه دنبال می‌کنم آن است که زمینه حضور هیئت‌های تجاری خارجی که در تهران در رفت و آمد هستند، به مشهد و کلانشهرهای دیگر نیز فراهم شود و زمینه برای گسترش تبادلات تجاری را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به وجود جمعیت 3 میلیون نفری مسلمان انگلیس، آن را فرصتی در گسترش ارتباطات پیش‌رو خواند و گفت: خوب است در این زمینه موضوع برقراری پرواز مستقیم از مشهد به لندن و بالعکس پیگیری شود.

شهردار مشهد مقدس ادامه داد: تمایل سفر به این کلان‌شهر موضوعی نیست که خاص شیعیان باشد. بلکه اهل سنت نیز علاقه‌مند به سفر به این شهر مذهبی و زیارت امام هشتم(ع) هستند.

همچنین نیکلاس هاپتون، سفیر کشور انگلستان در ایران ضمن تشکر از ملاقات با شهردار شهر بزرگ مشهد گفت: از اینکه فرصت ملاقات با شهردار مشهد برایم ایجاد شد بسیار تشکر می‌کنم، پیشنهادات خوبی از سوی وی مطرح شد که می‌تواند در ایجاد فرصت و همکاری بین دو کشور تاثیرگذار باشد؛ تلاش خواهیم کرد برای توسعه همکاری بین مشهد و لندن از آنها بهره بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز