خبرگزاری کار ایران

در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در قروه در جزین مطرح شد؛

امید به آینده با آموزش و پرورشی مسئول به دست می آید/ استفاده از بخاری نفتی زیر یک درصد

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۲۷۵

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز منطقه قروه درجزین با عنوان اینکه رشد هر جمعیتی برپایه آموزش و پرورش آن کشور است، گفت: امید به آینده با آموزش و پرورشی مسئول و مناسب به دست می آید.

به گزارش ایلنا فرزاد تیموری با بیان اینکه دولت هرساله در بودجه عمومی مسائل دانش آموزان را به طور ویژه در نظر می‌گیرد ،اضافه کرد: در استان نیز شاهد هستیم که استاندار و فرمانداران بهای ویژه‌ای به این امر داده‌اند.

اگرچه کمک خیرین مدرسه‌ساز و بودجه‌هایی که از جانب دولت و مسئولان استان برای آموزش و پرورش لحاظ می شود، سالانه  رو به افزایش است اما  قریب به ۲۵۰۰مدرسه و ۱۳ هزار کلاس درس با جمعیت دانش آموزی ۲۸۶هزار نفر همچنان توانایی  حل مشکل مدارس  دولتی  استان را ندارند.  اما با این حال  همدان جز معدود استان هایی است که استفاده از بخاری نفتی را به زیر یک درصد رسانده است .

فرماندار رزن نیز در این مراسم با بیان اینکه باید یاد بگیریم چگونه به مردم خدمت بی منت داشته باشیم گفت: شهرستان رزن و بخش قروه درجزین دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی است که با برنامه ریزی‌های مناسب مدیران مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد.     

سید رضا سلامتی  با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در تداوم انقلاب افزود: البته این مشارکت  باید نظام‌مند باشد و تشکیل سمن‌ها   نمونه‌ای از مشارکت نظام‌مند مردمی است.یکی از تبلورهای عینی مشارکت مردم در اداره جامعه نیز حضور همین خیرین در سراسر کشور است.

 سلامتی ضمن قدردانی از فعالیت‌های موثر نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به گسل آوج در نزدیکی شهرستان رزن ، مسئولان باید نگاه ویژه ای در بحث  مقاوم سازی و نوسازی ساختمان‌ها داشته باشند.  

رئیس آموزش و پرورش قروه درجزین هم  در این جشنواره  اضافه کرد: بالغ بر یک میلیارد تومان توسط خیرین منطقه قروه درجزین در جشنواره بیستم صرف امور خیرخواهانه شده است.

یحیی شجاعی با عنوان اینکه همه باید دغدغه رشد و شکوفایی کودکان و نوجوانان را داشته باشیم اضافه کرد : نباید مسائل سیاسی و حاشیه ای مانع این امر باشد.

وی کمبود کلاس درس در شهر قروه درجزین را از جمله مشکلات این شهر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه تراکم جمعیت این شهر به دلیل کم آبی در روستاها و در پی آن مهاجرت روستاییان رو به فزونی است با کمبود کلاس درس مواجه خواهیم بود.

شجاعی  با اشاره به  اقدامات انجام گرفته از سوی مجمع خیرین منطقه قروه درجزین در سال ۹۶ گفت: اهدای بیش از ۲هکتار زمین جهت احداث کارگاه و باغ گیاهان دارویی هنرستان امیرکبیر توسط کشاورزان میلاجرد قروه درجزین در سال جاری انجام است.

 در استان همدان از سال ۷۷ تا به امروز نزدیک  به  ۱۵۵۱کلاس درس توسط خیرین با اعتباری بالغ بر ۱۲۲میلیارد تومان ساخته شده‌است .همچنین از  اعتبارات بنیاد برکت و استانی نیز دو مدرسه 9 کلاسه در منطقه قروه درجزین در حال احداث  است . یک صد میلیون تومان تجهیزات و صد میلیون تومان سیستم گرمایشی نیز با مساعدت های نماینده شهرستان و نوسازی  مدارس در آیند ه ای نزدیک انجام خواهد شد.

   

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز