خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبرداد:

افزایش بیماران دیالیزی در اصفهان / وجود 2هزار نفر بیمار دیالیزی در استان

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۸۲۰

رئیس اداره امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از افزایش تعداد بیماران کلیوی در این استان خبرداد

به گزارش ایلنا،  شهربانو مظاهری محل زندگی نیمی از این بیماران را در شهرستان‌ها بیان کرد و گفت: 780نفر از این بیماران زن و بقیه مرد هستند که در 34مرکز همو دیالیز استان اصفهان تحت درمان و دیالیز هستند.
 
مظاهری تعداد بیماران کلیوی را در اصفهان روبه افزایش دانست و افزود: 424تخت همودیالیز در این استان فعال است که از این تعداد 201تخت در اصفهان و 223 تخت در شهرستان‌ها است.
 
وی، 72درصد خدمات درمانی را در مراکز دولتی-دانشگاهی، 21درصد را در مراکز خیریه و هفت درصد را در مراکز وابسته به ارگان‌ها دانست و گفت: خیران سلامت هزینه درمانی  300تخت همو دیالیز را تامین می‌کنند.
 
وی گفت: همچنین 234بیمار دیالیز صِفاقی از چهار مرکز الزهرا، امین، کودکان امام حسین و خورشید خدمات دریافت می‌کنند و شامل بیمارانی هستند که پس از آموزش در مرکز درمانی، درمان خود را در منزل ادامه می دهند. 
 
رئیس اداره امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: نسبت تعداد بیمار به تعداد تخت شاخصی جهانی است که در جهان عدد چهار و یک دهم و در استان اصفهان چهار و هشت دهم است.
 
وی افزود: در واقع شاخص استان اصفهان به شاخص جهانی نزدیک است و با اضافه شدن ظرفیت مرکز بیماران کلیوی حضرت ابوالفضل(ع) با 85 تخت، افزایش 36 تخت خواب بیمارستان حجتیه و توسعه طرح بیمارستان زهرای مرضیه این شاخص بهبود می یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز