خبرگزاری کار ایران

نماینده استاندار آذربایجان شرقی در تبریز ۲۰۱۸ :

گردشگران را با رفتار نابخردانه از ایران دور نکنیم/ فرهنگ ایرانی دستاویزی برای کسب و کار نشود

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۷۷۹

نماینده استاندار در ستاد تبریز ۲۰۱۸ گفت: از مسئولان امر تقاضا دارم مسئله خانه‌های تاریخی را از نگاه مردم ببینند نه از دید اداری.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی اصغر الموسوی ظهر امروز در نشست خبری  ستاد تبریز ۲۰۱۸  با تاکید بر تبدیل کاربری  خانه‌های سنتی از اداری به فرهنگی و هنری افزود: در صورتجلساتی که ستاد راهبردی تبریز ۲۰۱۸ و ستاد ملی تنظیم شده است، کاربری  خانه های تاریخی بایستی از  اداری به  فرهنگی و هنری تبدیل شود در حال حاضر 16 خانه قدیمی در تبریز وجود دارد که اکثر آنها کاربری اداری دارند .
 
وی افزود: مسئله خانه‌های تاریخی به یک مسئله بغرنج لاینحل اداری و درگیر بوروکراسی تبدیل شده است. متاسفانه عده ای خانه های تاریخی را به اداره تبدیل کرده اند و جو این مکان‌های تاریخی را به کلی تغییر داده اند که طی آن فضای منفی به وجود آمده است. ما با هماهنگی‌های صورت گرفته، ستاد تبریز ۲۰۱۸ را که پیش از این در محل خانه تاریخی حیدرزاده بود به محل ابوریحان منتقل کردیم.
 
نماینده تام الاختیار و مشاور شهردار در امور تبریز ۲۰۱۸ اظهار کرد: تخلیه این خانه ها از شهرداری آغاز شده، به طوری که از روزهای آینده اولین خانه یعنی خانه نیکدل ( قره باغی سابق) تخلیه خواهد شد و برای کاربری‌های توریستی در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت، دومین مورد خانه ستارخان است که امروز توافق شد بین ۳ سازمان  شهرداری ،  دانشگاه  ، میراث فرهنگی ، قرار شد طی 2 ماه آتی  شروع بکار شود و قرار بر این شده که خانه امیرکبیر که کاربری کنونی اش با کار فرهنگی و هنری تفاوت دارد، با ساختمان مشابه آن یعنی ساختمان ستاد فرهنگی منیر که فقط در مسائل خاص استفاده می شود، جایگزین شود.
 
الموسوی با اشاره به جذب توریست ادامه داد : اینکه توریست هایی که مجذوب نام ستارخان ، امیرکبیر، ارگ و دیگر بنا‌های تاریخی شده و به تبریز آمده اند تنها قادر به دیدن نمای بیرونی بناها باشند و اجازه ورود و بازدید از این بناها را نداشته باشند، برازنده شهری مانند تبریز نیست ما باید راهکار‌های جذب توریست را پیش روی خود قرار دهیم نه اینکه آنها را با رفتار و امور بیخردانه از تبریز و ایران دور کنیم.

نماینده استاندار در ستاد تبریز ۲۰۱۸ گفت: از مسئولین امر تقاضا دارم مسئله خانه های تاریخی را از دید مردم  ببینند و نه از دید اداری!

استفاده از خانه های تاریخی حق الناس است بیایید فرهنگ و تاریخ زیبای‌مان را به حراج نگذاریم و با فرهنگمان کسب و کار نکنیم.

عده ای از رویداد  تبریز ۲۰۱۸ برای خود شغل و راه درآمد ایجاد کرده اند و به این برنامه با دید کسب و کار نگاه می‌کنند، متاسفانه برنامه ریزی های انجام شده بیشتر عمرانی بوده و بودجه محور است که با توجه به عدم تخصیص بودجه ملی با مشکل برخورد کرده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز