خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی خبرداد:

تشکیل کمیته فنی متناظر با کمیته فنی بین‌المللی استاندارد

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۱۵۱

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی از تشکیل کمیته فنی شفت برای ماشین آلات و لوازم جانبی متناظر با کمیته فنی بین‌المللی استاندارد در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، منصور جلایر با اعلام خبر تشکیل کمیته فنی متناظر با کمیته فنی بین‌المللی استانداردگفت: سازمان ملی استاندارد ایران باتوجه به اهمیت استانداردسازی و کاربرد استانداردهای بین‌المللی در عرصه تجارت جهانی در نظر دارد مشارکت جمهوری اسلامی ایران را در فعالیت‌های سازمان بین المللی استانداردسازی یا ISO ساماندهی کند.

وی ادامه داد: به این منظور اداره‌کل استاندارد آذربایجان غربی اقدام به تشکیل کمیته‌های متناظر با کمیته‌های فنی ایزو که وظیفه تدوین استانداردهای بین المللی را برعهده دارند، کرده است که این کمیته متشکل از صاحب نظران و خبرگان این عرصه است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در خصوص ویژگی اعضای کمیته‌های متناظر، بیان کرد: اعضای کمیته‌های متناظر از گروه‌های فراگیر ذیربط و ذینفع کشور بوده و تحت نظارت دفتر مطالعات تطبیقی و مشارکت در تدوین استانداردهای بین المللی مستقر در این سازمان فعالیت خواهند کرد.

جلایر اظهار کرد: در راستای تشکیل این‌کمیته نشست تاسیس کمیته فنی متناظر با کمیته فنی بین المللی تحت عنوان « شفت برای ماشین آلات و لوازم جانبی» در روز سه‌شنبه هشتم اسفند امسال در محل این اداره کل برگزار می‌شود.

وی با بیان دستور کار این جلسه اضافه کرد: آشنایی با سازمان بین‌المللی استاندارد سازی،ایزو، آشنایی با کمیته فنی شفت برای ماشین آلات شامل ساختار کمیته، تشکیل کمیته‌های فرعی و گروه‌های کاری، آشنایی با وظایف دبیر، رئیس و نائب رئیس کمیته و در نهایت برگزاری انتخابات و تعیین ترکیب اعضای کمیته فنی از جمله برنامه‌های نشست کمیته تخصصی متناظر است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز