خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار:

مشکلات زنان باید با ابزارهای قانونی و مدیریتی حل شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۴۴۱

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: باید مشکلات زنان را با ابزارهای قانونی و مدیریتی حل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، در جلسه شورای اداری استان که با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تشکیل شد، سند توسعه و ارتقا توانمندی‌های بانوان در حوزه های مختلف آموزشی، بهداشتی و اجتماعی امضا شد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه در قانون برنامه ششم توسعه به موضوع تعادل جنسیتی در مسائل مهم کلان کشور توجه شده، گفت: باید بر نیازهای مختلف آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی زنان در جامعه بیش از گذشته توجه شود.

وی تدوین برنامه توسعه خانواده و بانوان را از جمله اقدامات مهم دولت در زمینه تحکیم بنیان خانواده دانست و خاطرنشان کرد: این سند در آذربایجان‌غربی نیز امضا می‌شود و علاوه بر آن طرح ارمغان دو نیز برای آزادسازی زنان زندانی جرایم غیر عمد در حال اجرا است که در استان نیز اجرا می‌شود.

معاون رییس جمهور در امور بانوان کشور با تاکید بر اینکه توجه نکردن به بنیان خانواده باعث آسیب جدی به جامعه می‌شود، اظهارکرد: بایدبه امور ومشکلات زنان توجه کرد و برای رفع این مشکلات گام برداشت که رفع مشکل بانوان همان رفع آسیب‌ها و مشکلات جامعه است.

وی درباره سند توسعه زنان وخانواده گفت: این سند چهارچوب بسیار خوبی است که هر استان با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغیه مقام معظم رهبری برای بهبود وضعیت زنان وخانواده در راستای آن قدم برمی دارد.

معاون رئیس جمهور  ادامه داد: نیم صدم درصد بودجه سال‌جاری را مجلس در قالب تحقق سند توسعه زنان و خانواده قرار داده تا وضعیت زنان کشور بهبود یابد.

ابتکار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی و ۴۰ درصد کارمندان دولت بانوان  هستند، متاسفانه تعداد اندکی ازبانوان در سطح مدیریتی فعال هستند و دولت برای بهبود بخشید به این وضع دستور داده۳۰درصد مدیران دولتی را بانوان تشکیل دهند.

ابتکار بیان کرد: استان آذربایجان‌غربی با دارا بودن تعداد 114 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی رتبه نخست کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داده و فعالیت‌های قابل تقدیر و شایسته‌ای تاکنون توسط اعضای این صندوق‌ها انجام شده و حمایت ویژه  از این صندوق‌ها در دستور کار نهاد ریاست جمهوری قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز